BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT139YBitki Stresi FatktörleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere çevresel stres faktörlerini tanıtmak ve stres fizyolojisi ve stres faktörlerinin bitkiler üzerine etkileri hakkında kapsamlı bilgi sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Volkan GÜL
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin tamamlanmasıyla birlikte öğrenciler; Temel bitki yapısı, büyüme ve gelişme ilkeleri hakkında bilgi sahibi olurlar
2Bitkilerin büyümesini etkileyen süreçleri anlarlar
3Bitki büyümesi ve gelişmesini düzenleyen çevresel faktörleri tanımlar ve tarif edebilir
4Bitkisel üretimde hangi stres tiplerinin yaygın olduğunu bilirler
5Bitki üretimi üzerine bu kısıtlayıcı faktörlerin etkilerini anlar ve değerlendirme yapabilirler, Stresi azaltmak için önerilen çözümler hakkında bilgi sahibi olurlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Biyoteknolojik uygulamalarla strese dayanıklı bitki çeşitlerinin üretilmesi ve gelecekte ortaya çıkması muhtemel beslenme sorununun önlenmesi hedeflenmektedir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Stres: stresin tarifi ve stresle ilgili kavramlar
2Fotosentez ve solunum
3Işık stresi I
4Işık stresi II
5Soğuk ve don stresi I
6Soğuk ve don stresi II
7Isı stresi
8Ara sınav
9Kuraklık stresi, Oksijen stresi
10Tuz stresi
11Asitlik ve alkalinlik
12Ağır metal stresi
13Hava kirliliği ve ozon stresi
14Küresel ısınma
15Final SınavıYOKYOK
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÖZER, H., 2010. Ders Notları 1- Nilsen, E.T., Orcutt, D.M. 1996. The Physiology of Plants under Stress: Abiotic Factors. New York, John Wiley & Sons. 689 pp. 2- Pessarakli , M. 1989. Handbook of Plant and Crop Stress, 2nd edn , Revised and Expanded . Marcel Dekker, Inc ., New York , 1254pp. 3- Larcher W, 1995. Physiological plant ecology: ecophysiology and stress physiology of functional groups. Springer, Berlin. 506p. 4- Larcher, W. 1980. Physiological Plant Ecology. New York, Springer-Verlag. 5- Lambers, H., Pons, T. L. , Chapin, F. S., 1998. Plant Physiological Ecology. Springer Verlag. 6- Taiz L, Zeiger E., 2002. Plant physiology, 3rd ed. (chapter: Stress physiology). Sinauer Associates, Sunderland, MA. 7- Levitt, J. 1980. Responses of Plant to Environmental Stress. Vol. 1. New York, Academic Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Soru-Yanıt10550
Bireysel Çalışma6424
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12448
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12448
Ev Ödevi188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ12222222222222222222  22 
ÖÇ22222222222222222222  22 
ÖÇ32222222222222222222  22 
ÖÇ42222222222222222222  22 
ÖÇ52222222222222222222  22 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek