Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT107Y | Hayvan Refahı | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, çiftlik ve laboratuvar hayvan yetiştiriciliğinde hayvan refahı ile ilgili temel yaklaşım ve bilgilerin aktarılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr.Vecihi AKSAKAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hayvan haklarını bilir. | 2 | Hayvan hakları evrensel beyannamesini anlar. | 3 | Dünyada hayvan refahı ile ilgili düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Hayvanlarda refah standartlarını arttırma yollarını öğrenir. | 5 | Hayvan refahı uyglamaları ile ürün kayıplarını azaltmave ürün kalitesini artırma yollarını bilir. | 6 | Çevre ile uyumlu üretim teknolojilerinin geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hayvan refahı ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması, yeni gelişmelerle bu bilgilerin desteklenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hayvan refahının tanımı ve tarihçesi | | | 2 | Hayvan yetiştiriciliğinde refahın yeri ve önemi | | | 3 | Organik tarımda hayvan refahının yeri | | | 4 | Hayvan refahı ve hayvan davranışları arasındaki ilişkiler | | | 5 | Hayvan refahını değerlendirme metotları | | | 6 | AB ve ABD’de hayvan refahı ile ilgili düzenlemeler | | | 7 | Yumurta tavukçuluğunda refah ile ilgili prensipler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Broyler üretiminde refah ile ilgili prensipler | | | 10 | Sığır yetiştiriciliğinde ve süt danası eti üretiminde refah ile ilgili prensipler | | | 11 | Koyun ve keçi yetiştiriciliğinde refah ile ilgili prensipler | | | 12 | Organik hayvan yetiştiriciliğinde refah ile ilgili prensipler 1 | | | 13 | Organik hayvan yetiştiriciliğinde refah ile ilgili prensipler 2 | | | 14 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Albright, J.L., Arave, C.W. (1997). The Behaviour of Cattle, UK, CAB International, Wallingford.
Duncan, I.J.H., Poople, T.B. (1990). AnimalWelfare, in Managing the Behaviour of Animal, England, ChapmanandHall.
Lynch, J.J., Hinch, G.N., Adams, D.B. (1992). Welfare of Sheep, in the Behaviour of Sheep, Australia, CAB |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 2 | 5 | 10 |
Seminer | 2 | 6 | 12 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | | | 2 | 2 | | ÖÇ2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | | | 2 | 1 | | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | | | 3 | 2 | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | | | 3 | 2 | | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | | | 4 | 2 | | ÖÇ6 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | | | 3 | 3 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|