BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT205Tarımsal Pazarlama AraştırmalarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; tarımsal pazarlama kavramına ilişkin bilginin tanımlanması, toplanması, SPSS ortamında analiz edilmesi, yayılması ve bilgiden yararlanılmasının nasıl olduğunun aktarılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
11 Öğrenci; İşletmeler için pazarlamanın önemini bilir.
22 Örgütlerde pazarlama araştırmasının rolünü bilir.
33 Pazarlama için bilginin nasıl elde edileceğini bilir.
44 Pazar bölümleme, hedefleme konularını anlar.
55 Pazarlama bilgisinin nasıl analiz edileceğini bilir.
66 Pazarlama araştırmalarıyla elde edilen bulguların SPPS’de nasıl analiz edilip yorumlanacağını bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; tarımsal pazarlama kavramına ilişkin bilginin tanımlanması, toplanması, SPSS ortamında analiz edilmesi, yayılması ve bilgiden yararlanılmasının nasıl olduğunun aktarılmasından oluşmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Özellikleri
2Pazarlama Bilgi Sisteminin Yönetimi
3Pazarlama Araştırması
4Pazarlama Araştırması Süreci
5Pazarlama Araştırmalarında Veri Toplama Yöntemleri
6Pazarlamada Araştırma Modelleri
7Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekler
8Ara Sınav
9Verilerin Analize Hazırlanması
10SPSS’de Analizi
11SPSS’de Analizi
12SPSS’de Analizi
13SPSS'de Analizler
14SPSS Analizleri
15Araştırma Raporu Hazırlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nakip. M. (2013). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), Seçkin Yayıncılık: Ankara. Göktaş, B. (2019). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. İmaj Yayınevi: Ankara. Marketing research / David A. Aaker, V. Kumar, George S. Day (2011). Marketing research : An applied orientation / Naresh K. Malhotra (2010).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Proje Sunma125
Ev Ödevi125
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Makale Yazma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14228
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Gözlem155
Beyin Fırtınası14114
Proje Sunma111
Proje Tasarımı /Yönetimi414
Makale Yazma717
Makale Kritik Etme515
Bireysel Çalışma515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma515
Rapor8324
Sözlü Sınav414
Ev Ödevi515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ15443442455454255535  44 
ÖÇ24352443443545444444  44 
ÖÇ35545554545444525344  45 
ÖÇ41554444234445144245  45 
ÖÇ52545555354414445445  44 
ÖÇ65541544531545414555  55 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek