Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT205 | Tarımsal Pazarlama Araştırmaları | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; tarımsal pazarlama kavramına ilişkin bilginin tanımlanması, toplanması, SPSS ortamında analiz edilmesi, yayılması ve bilgiden yararlanılmasının nasıl olduğunun aktarılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Öğrenci; İşletmeler için pazarlamanın önemini bilir. | 2 | 2 Örgütlerde pazarlama araştırmasının rolünü bilir. | 3 | 3 Pazarlama için bilginin nasıl elde edileceğini bilir. | 4 | 4 Pazar bölümleme, hedefleme konularını anlar. | 5 | 5 Pazarlama bilgisinin nasıl analiz edileceğini bilir. | 6 | 6 Pazarlama araştırmalarıyla elde edilen bulguların SPPS’de nasıl analiz edilip yorumlanacağını bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği; tarımsal pazarlama kavramına ilişkin bilginin tanımlanması, toplanması, SPSS ortamında analiz edilmesi, yayılması ve bilgiden yararlanılmasının nasıl olduğunun aktarılmasından oluşmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Özellikleri | | | 2 | Pazarlama Bilgi Sisteminin Yönetimi | | | 3 | Pazarlama Araştırması | | | 4 | Pazarlama Araştırması Süreci | | | 5 | Pazarlama Araştırmalarında Veri Toplama Yöntemleri | | | 6 | Pazarlamada Araştırma Modelleri | | | 7 | Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Verilerin Analize Hazırlanması | | | 10 | SPSS’de Analizi | | | 11 | SPSS’de Analizi | | | 12 | SPSS’de Analizi | | | 13 | SPSS'de Analizler | | | 14 | SPSS Analizleri | | | 15 | Araştırma Raporu Hazırlama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nakip. M. (2013). Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), Seçkin Yayıncılık: Ankara.
Göktaş, B. (2019). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. İmaj Yayınevi: Ankara.
Marketing research / David A. Aaker, V. Kumar, George S. Day (2011).
Marketing research : An applied orientation / Naresh K. Malhotra (2010). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Proje Sunma | 1 | 25 | Ev Ödevi | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Makale Yazma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 1 | 5 | 5 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 4 | 1 | 4 |
Makale Yazma | 7 | 1 | 7 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Rapor | 8 | 3 | 24 |
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
Ev Ödevi | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | | | 4 | 4 | | ÖÇ2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | | 4 | 4 | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | | | 4 | 5 | | ÖÇ4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | | | 4 | 5 | | ÖÇ5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | 4 | | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | | | 5 | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|