Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT203 | Palinoloji | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, temel palinoloji kısmında öğrencilere polen ve spor morfolojisinin öğretilmesi, uygulamalı palinoloji kısmında ise temel palinolojide öğrendiklerini, palinolojinin katkıda bulunduğu alanlarda uygulamak. Hedefleri ise öğrencilere polen ve spor morfoloji bilgilerinin verilmesi ve bu bilgilerin uygulamalı palinoloji alanlarında kullanılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr.Ali Savaş BÜLBÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Polen" ve "Palinoloji" ile temel kavramları açıklayabilecektir. | 2 | Palinolojik çalışmalarda kullanılan yöntemleri uygulayabilecektir. | 3 | Polenleri tanıyabilecek ve sınıflandırabilecektir. | 4 | Polenleri çevresel etkileri açısından değerlendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Öğrenciler, palinoloji kısmında öğrencilere polen ve spor morfolojisinin öğretilmesi, uygulamalı palinoloji kısmında ise temel palinolojide öğrendiklerini, palinolojinin katkıda bulunduğu alanlarda uygulamak. Hedefleri ise öğrencilere polen ve spor morfoloji bilgilerinin verilmesi ve bu bilgilerin uygulamalı palinoloji alanlarında kullanılmasının öğretilmesidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Canlı sistemleri anlamaya yönelik deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayabilme | YOK | YOK | 2 | Canlı sistemleri ve işleyişini açıklayabilme | YOK | YOK | 3 | Biyolojik problemleri tanımlayabilme becerisi | YOK | YOK | 4 | Biyolojik problemleri çözmeye yönelik deney, uygulama ve analiz yapabilme | YOK | YOK | 5 | Çevre ve biyolojik zenginlikleri koruma farkındalığı | YOK | YOK | 6 | Biyolojik uygulamalar için modern teknik ve araçları kullanabilme becerisi | YOK | YOK | 7 | Bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisi | YOK | YOK | 8 | Bireysel ve takım halinde çalışabilme becerisi | YOK | YOK | 9 | Kazanımların ülke ekonomisine katkı yapabilecek ürüne dönüştürebilme becerisi | YOK | YOK | 10 | Alanın gerektirdiği temel bilgisayar kullanım becerisi | YOK | YOK | 11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | YOK | YOK | 12 | Çağın biyolojik gelişimlerini takip etme bilinci | YOK | YOK | 13 | Mesleki özgüven geliştirebilme | YOK | YOK | 14 | Mesleki bilgiyi İngilizce takip edebilme becerisi | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A.BIÇAKÇI, Palinoloji Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 14 | 20 | Uygulama/Pratik | 1 | 10 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | Alan Çalışması | 1 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Seminer | 4 | 8 | 32 |
Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | 5 | | | 4 | | | 5 | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | 4 | | | 4 | | | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | 5 | | | | 4 | | | | 4 | | | 5 | | | 4 | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | 4 | | | 5 | | | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|