BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT158Organik Tarım İşletmelerinde Pazarlama İlkeleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama İlkeleri kavramını anlamak ve pazarlama fonksiyonunun uygulamalarını tanımlamak. Organik tarım işletmelerinde pazarlama ilkeleri unsurlarını açıklamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Emine TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1 Temel pazarlama prensipleri ve kavramlarını tanımlayıp açıklayabilirler.
2Pazarlama fonksiyonu verilerini matematiksel formüllere dönüştürüp sonuçları yorumlayabilirler.
3 Pazarlama ile ilgili basit matematiksel problemleri çözebilir ve verilerden şema ya da grafik oluşturup yorumlama yeteneği kazanabilirler.
4Organik tarım İşletmelerinin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilirler.
5Pazarlama açısından organik tarım işletmeleri ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla basit modelleri uygulayabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Pazarlamanın tanımı ve özellikleri, pazarlamanın gelişim evresi, pazarlamayı etkileyen çevre faktörleri, Organik tarım işletmelerini etkileyen pazarlama çevresi faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması, Organik tarım işletmeleri için pazarlama planlaması, tüketici pazarları, tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satın alma karar süreci, pazar bölümlendirme, hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlamanın tanımı ve özellikleri
2pazarlamanın tanımı ve özellikleri
3pazarlamanın gelişim evresi
4pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
5pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
6Organik tarım işletmeleri pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
7Organik tarım işletmeleri pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
8Ara sınav
9tüketici pazarları
10tüketici pazarları
11tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
12tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
13tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
14pazar bölümlendirme
15hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma11414
Soru-Yanıt11414
Alan Çalışması11414
Beyin Fırtınası21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21428
Ev Ödevi2714
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ13421232222331311123  21 
ÖÇ24323222442331321124  21 
ÖÇ34223232443331321135  21 
ÖÇ45225324533432333134  21 
ÖÇ55444524543432333135  51 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek