Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTDK | Danışmanlık | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Danışman öğretim üyesinin akademik açıdan gerekli yönlendirmeler yaparak lisansüstü tezinin doğru şekilde yapılmasını sağlamalıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Volkan GÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Danışman ve öğrencinin sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olma | 2 | Danışmanın beklentileri hakkında bilgi sahibi olma | 3 | Araştırma sürecinde kaynak taraması yapabilme | 4 | Araştırma sürecini uygulayabilme | 5 | Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için deney tasarlama, elde edilen sonuçları değerlendirme ve yorumlama yetisini kazanırlar. | 6 | Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenciyi merkeze alarak, araştırma konusu ve problem seçiminde; uygulanacak yöntem, veri toplama, verilerin değerlendirilmesi ve araştırmanın tez yazım kurallarına uygun olarak hazırlama sürecinde rehberlik etmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenci - danışman ilişkisi hakkında bilgilendirme | . | . | 2 | Danışman ve öğrenci beklentilerini değerlendirme | | | 3 | Araştırma konusu belirleme de önerileri tartışma | | | 4 | Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını | | | 5 | Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını | | | 6 | Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını | | | 7 | Araştırma yöntemini belirleme | | | 8 | Araştırma sürecinin belirlenerek başlatılması | | | 9 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 10 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 11 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 12 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 13 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 14 | Araştırma süreci değerlendirme | | | 15 | Araştırma süreci sonlandırılması ve incelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi.
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. Sage.
Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Siyasal. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 5 | Quiz | 1 | 10 | Derse Katılım | 14 | 5 | Laboratuvar | 1 | 5 | Alan Çalışması | 4 | 10 | Proje Sunma | 1 | 10 | Seminer | 1 | 15 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 2 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 98 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | | 3 | | | | 5 | | | | 3 | | | 4 | | | 4 | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | 5 | | | 4 | | | 4 | | | ÖÇ3 | 3 | | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | 4 | | | 5 | | | 5 | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | | 5 | | | | 5 | | | | 4 | | | 4 | | | 5 | | | ÖÇ5 | 4 | | | | | | | 3 | | | | 3 | | | | 4 | | | 3 | | | 4 | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | 4 | | | | 5 | | | | 5 | | | 5 | | | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|