BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OTDKDanışmanlıkSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Danışman öğretim üyesinin akademik açıdan gerekli yönlendirmeler yaparak lisansüstü tezinin doğru şekilde yapılmasını sağlamalıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Volkan GÜL
Öğrenme Çıktıları
1Danışman ve öğrencinin sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olma
2Danışmanın beklentileri hakkında bilgi sahibi olma
3Araştırma sürecinde kaynak taraması yapabilme
4Araştırma sürecini uygulayabilme
5Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için deney tasarlama, elde edilen sonuçları değerlendirme ve yorumlama yetisini kazanırlar.
6Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Öğrenciyi merkeze alarak, araştırma konusu ve problem seçiminde; uygulanacak yöntem, veri toplama, verilerin değerlendirilmesi ve araştırmanın tez yazım kurallarına uygun olarak hazırlama sürecinde rehberlik etmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenci - danışman ilişkisi hakkında bilgilendirme..
2Danışman ve öğrenci beklentilerini değerlendirme
3Araştırma konusu belirleme de önerileri tartışma
4Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını
5Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını
6Araştırma konusuyla ilgili alanyazın taramasını
7Araştırma yöntemini belirleme
8Araştırma sürecinin belirlenerek başlatılması
9Araştırma süreci değerlendirme
10Araştırma süreci değerlendirme
11Araştırma süreci değerlendirme
12Araştırma süreci değerlendirme
13Araştırma süreci değerlendirme
14Araştırma süreci değerlendirme
15Araştırma süreci sonlandırılması ve incelenmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, E. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. baskı) Pegem Akademi. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design choosing among five traditions. Sage. Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Siyasal.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav15
Quiz110
Derse Katılım145
Laboratuvar15
Alan Çalışması410
Proje Sunma110
Seminer115
Bireysel Çalışma145
Quiz için Bireysel Çalışma115
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı12
Final Sınavı için Bireysel Çalışma198
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14228
Final Sınavı122
Alan Çalışması6424
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14456
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
Ev Ödevi144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ13      3   5   3  4  4  
ÖÇ24      4   4   5  4  4  
ÖÇ33      4   4   4  5  5  
ÖÇ44      5   5   4  4  5  
ÖÇ54      3   3   4  3  4  
ÖÇ65      4   5   5  5  5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek