BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT169Çevresel Etki DeğerlendirmesiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sürdürülebilir kalkınma amacı kapsamında oluşturulan bir uygulama aracı olarak Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED)ni ve devamında ÇED'nin yetersizliklerinden ötürü geliştirilen Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD)sini tanıtmak ve bunların şehir planlama ile ilişkisini kurmak, dersin temel amacıdır. Ayrıca ders kapsamında, bu uygulama araçlarının çevresel sorunlara yaklaşımı değerlendirilmekte ve böylelikle öğrenciye sürdürülebilir kalkınma anlayışına doğa temelli eleştirel bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL
Öğrenme Çıktıları
1Sürdürülebilir kalkınma kapsamında ÇEDin yerini ve önemini tanıyabilecek
2Çevre sorunlarını önlemede ÇED'nin yeterliliğini sorgulayabilecek
3ÇED ve SÇD arasındaki farklılıkları ayırt edebilecek
4ÇED - planlama süreci entegrasyonuna yönelik öneri geliştirebilecek
5Farklı ÇED uygulamalarını karşılaştırabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
ÇED ve Süreçleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Çevre sorunları ve nedenleri
3Çevre sorunları ve nedenleri
4Sürdürülebilir Kalkınmanın bir aracı olarak Çevresel Etki Değerlendirmesine (ÇED) giriş
5Sürdürülebilir Kalkınmanın bir aracı olarak Çevresel Etki Değerlendirmesine (ÇED) giriş
6ÇED çalışmasının aşamaları, kullanılan yöntemler
7İlgili yasal ve kurumsal zemin ÇED ve şehir planlama ilişkisi
8Ara Sınav
9ÇED'in yeterliliği
10ÇED uygulama örneklerinin sunulması
11Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD)
12Ödev sunumları
13Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD)
14ÇED VE SÇD arasındaki farklılığın çevre koruma adına yeterliliği, SÇD ve planlama ilişkisindeki sorunlar
15Tartışma
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Planlama Genel Müdürlüğü. (2006). Çevresel Etki Değerlendirmesi Pratik El Kitabı, Projelerin Çevresel Değerlendirmesi. Ankara. - Kocasoy, G. (1994). Çevresel Etki Değerlendirmesi. Katı Atık Türk Milli Komitesi. İstanbul. -Özer, A.Ö., Arapkirlioğlu, K. ve Erol, C. (1996). Plancı Gözüyle Kalkınma, Çevre ve Çevresel Etki Değerlendirmesi. TMMOB Şehir Plancıları Odası ÇED Komisyonu. Birinci Kitap. Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14228
Soru-Yanıt14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7321
Ev Ödevi12828
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ11      1   1   2  2  2  
ÖÇ22      2   1   2  1  2  
ÖÇ33      2   3   2  1  2  
ÖÇ43      2   2   2  2  1  
ÖÇ52      1   2   2  1  2  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek