Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT169 | Çevresel Etki Değerlendirmesi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sürdürülebilir kalkınma amacı kapsamında oluşturulan bir uygulama aracı olarak Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED)ni ve devamında ÇED'nin yetersizliklerinden ötürü geliştirilen Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD)sini tanıtmak ve bunların şehir planlama ile ilişkisini kurmak, dersin temel amacıdır. Ayrıca ders kapsamında, bu uygulama araçlarının çevresel sorunlara yaklaşımı değerlendirilmekte ve böylelikle öğrenciye sürdürülebilir kalkınma anlayışına doğa temelli eleştirel bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilir kalkınma kapsamında ÇEDin yerini ve önemini tanıyabilecek
| 2 | Çevre sorunlarını önlemede ÇED'nin yeterliliğini sorgulayabilecek
| 3 | ÇED ve SÇD arasındaki farklılıkları ayırt edebilecek
| 4 | ÇED - planlama süreci entegrasyonuna yönelik öneri geliştirebilecek
| 5 | Farklı ÇED uygulamalarını karşılaştırabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
ÇED ve Süreçleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Çevre sorunları ve nedenleri | | | 3 | Çevre sorunları ve nedenleri | | | 4 | Sürdürülebilir Kalkınmanın bir aracı olarak Çevresel Etki Değerlendirmesine (ÇED) giriş | | | 5 | Sürdürülebilir Kalkınmanın bir aracı olarak Çevresel Etki Değerlendirmesine (ÇED) giriş | | | 6 | ÇED çalışmasının aşamaları, kullanılan yöntemler | | | 7 | İlgili yasal ve kurumsal zemin
ÇED ve şehir planlama ilişkisi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | ÇED'in yeterliliği
| | | 10 | ÇED uygulama örneklerinin sunulması | | | 11 | Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) | | | 12 | Ödev sunumları | | | 13 | Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) | | | 14 | ÇED VE SÇD arasındaki farklılığın çevre koruma adına yeterliliği, SÇD ve planlama ilişkisindeki sorunlar | | | 15 | Tartışma | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Planlama Genel Müdürlüğü. (2006). Çevresel Etki Değerlendirmesi Pratik El Kitabı, Projelerin Çevresel Değerlendirmesi. Ankara.
- Kocasoy, G. (1994). Çevresel Etki Değerlendirmesi. Katı Atık Türk Milli Komitesi. İstanbul.
-Özer, A.Ö., Arapkirlioğlu, K. ve Erol, C. (1996). Plancı Gözüyle Kalkınma, Çevre ve Çevresel Etki Değerlendirmesi. TMMOB Şehir Plancıları Odası ÇED Komisyonu. Birinci Kitap. Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 1 | 28 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | 1 | | | | 1 | | | | 2 | | | 2 | | | 2 | | | ÖÇ2 | 2 | | | | | | | 2 | | | | 1 | | | | 2 | | | 1 | | | 2 | | | ÖÇ3 | 3 | | | | | | | 2 | | | | 3 | | | | 2 | | | 1 | | | 2 | | | ÖÇ4 | 3 | | | | | | | 2 | | | | 2 | | | | 2 | | | 2 | | | 1 | | | ÖÇ5 | 2 | | | | | | | 1 | | | | 2 | | | | 2 | | | 1 | | | 2 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|