Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT161 | Klinik Biyokimya | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, laboratuvar testlerine etki eden faktörler, kimyasal ve farmakolojik interferans, fizyolojik ve patolojik koşullarda metabolizma düzeyinde irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç .Dr. Zehra CAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Karbohidrat ve lipid metabolizmasının bazı hastalıklarla ilişkisi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Karbohidrat metabolizması bozuklukları, endokrin fonksiyon testleri, klinik enzimoloji, karaciğer fonksiyon tesleri, lipitler ve dislipidemiler, kardiovasküler hastalıklar ve testleri, böbrek fonksiyon testleri, su ve elektrolit dengesi, asit-baz, tam kan ve idrar analizleri konularında bilgi verilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Klinik Biyokimyaya giriş, makromoleküller | | | 2 | Karbohidrat biyokimyası | | | 3 | Karohidrat metabolizması bozuklukları, diyabet | | | 4 | Tiroid hastalıklar | | | 5 | Elektrolit Dengesi ve bozuklukları | | | 6 | Genel tekrar | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Karaciğer fonksiyon testleri | | | 9 | Kalp damar hastalıkları ile ilgili testler | | | 10 | Lipid metabolizması | | | 11 | Lipid metabolizması | | | 12 | Tam kan analizi | | | 13 | Genel Tekrar | | | 14 | Final Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Klinik Biyokimya Kitabı, Akademisyen Kitabevi, Michael L. Bishop |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|