Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT144 | Toprak Kirliliği ve Kontrolü | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı toprakta kirlilik oluşumu, yayılımı konularında öğrencilere bilgi vererek bunların kontrol ve giderim yöntemlerini açıklamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İyileştirme faaliyetlerinde izleme, analiz planlama ve veri değerlendirmesi yapar | 2 | Kirlenmiş ortamların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak muhtemel iyileştirme çalışmasının değerlendirme becerisi kazanir | 3 | Kirlenmiş sahaların iyileştirilmesine ilişkin yaklaşımlarda temel bilim ve mühendislik bilgilerini değerlendirme kabiliyeti kazanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Toprak kirliliğinin tanımı ve kaynakları, Kirletici ve çevresel ortam özellikleri, toprağın fiziksel, biyolojik ve kimyasal özellikleri, toprakta kirleticilerin hidrokimyasal davranışı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprak Kirliliği kavramı, dersin içeriği, amacı, hedefleri ve kazanımları | | | 2 | Kirlenmiş ortam olarak toprak, çevresel etkileri, kirletici kaynakları ve kirlenme biçimleri | | | 3 | Toprak ve kirletici özellikleri | | | 4 | Toprak ve kirletici özelliklerinin kirletici davranışı üzerine etkileri | | | 5 | Toprak ve kirletici özelliklerinin kirletici davranışı üzerine etkileri: görsel anlatım | | | 6 | Toprakta kirlilik araştırma ve tespiti | | | 7 | Toprakta kirlilik tespiti ve değerlendirme süreci | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kirlilik kontrolü kavramı, yöntemleri | | | 10 | Toprakta iyileştirme şekilleri, yöntemleri | | | 11 | Toprakta basit kontrol yöntemleri | | | 12 | Kütle Giderimi Üzerine Arıtım Teknolojileri I | | | 13 | Kütle Giderimi Üzerine Arıtım Teknolojileri II | | | 14 | Diffuzyon Kontrollü Arıtım Teknolojileri | | | 15 | Diğer Arıtım İmkanları | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fundamenmtal of Soil Science, Henry D. Foth, 8th Ed. John Wiley and Sons,1990 Soil Pollution, Yaron B., Calvet R. and Prost R., Springer, 1996 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 4 | 6 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | | | | | | | 2 | | | | 2 | | | | 3 | | | 2 | | | 3 | | | ÖÇ2 | 1 | | | | | | | 3 | | | | 4 | | | | 3 | | | 2 | | | 2 | | | ÖÇ3 | 2 | | | | | | | 3 | | | | 2 | | | | 3 | | | 3 | | | 3 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|