BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT144Toprak Kirliliği ve KontrolüSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı toprakta kirlilik oluşumu, yayılımı konularında öğrencilere bilgi vererek bunların kontrol ve giderim yöntemlerini açıklamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan KUL
Öğrenme Çıktıları
1İyileştirme faaliyetlerinde izleme, analiz planlama ve veri değerlendirmesi yapar
2Kirlenmiş ortamların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak muhtemel iyileştirme çalışmasının değerlendirme becerisi kazanir
3Kirlenmiş sahaların iyileştirilmesine ilişkin yaklaşımlarda temel bilim ve mühendislik bilgilerini değerlendirme kabiliyeti kazanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Toprak kirliliğinin tanımı ve kaynakları, Kirletici ve çevresel ortam özellikleri, toprağın fiziksel, biyolojik ve kimyasal özellikleri, toprakta kirleticilerin hidrokimyasal davranışı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprak Kirliliği kavramı, dersin içeriği, amacı, hedefleri ve kazanımları
2Kirlenmiş ortam olarak toprak, çevresel etkileri, kirletici kaynakları ve kirlenme biçimleri
3Toprak ve kirletici özellikleri
4Toprak ve kirletici özelliklerinin kirletici davranışı üzerine etkileri
5Toprak ve kirletici özelliklerinin kirletici davranışı üzerine etkileri: görsel anlatım
6Toprakta kirlilik araştırma ve tespiti
7Toprakta kirlilik tespiti ve değerlendirme süreci
8Ara Sınav
9Kirlilik kontrolü kavramı, yöntemleri
10Toprakta iyileştirme şekilleri, yöntemleri
11Toprakta basit kontrol yöntemleri
12Kütle Giderimi Üzerine Arıtım Teknolojileri I
13Kütle Giderimi Üzerine Arıtım Teknolojileri II
14Diffuzyon Kontrollü Arıtım Teknolojileri
15Diğer Arıtım İmkanları
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fundamenmtal of Soil Science, Henry D. Foth, 8th Ed. John Wiley and Sons,1990 Soil Pollution, Yaron B., Calvet R. and Prost R., Springer, 1996
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Ev Ödevi4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ11      2   2   3  2  3  
ÖÇ21      3   4   3  2  2  
ÖÇ32      3   2   3  3  3  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek