|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT183 | Arı ve Arıcılık Ürünleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Arıcılığın ülke ekonomisindeki yeri ve önemini anlatmak, arı biyolojisini tanımak, koloni ve koloni
bireylerinin fonksiyonlarını öğretmek, arı ırklarını tanıtmak, arı ve bal üretimini öğretmek, diğer arı
ürünlerini tanıtmak, mevsimlere göre arıcılık işlerini öğretmek, | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr.yaşar ERDOAĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Balın fiziko-kimyasal ,reolojik ve duyusal özellikleri ve bu özelliklerin analizi öğrenir. | 2 | Balların sınıflandırılması, tahşiş ve taklidinin belirlenmesi hakkında bilgi ve beceri kazandırma | 3 | Balların sınıflandırılması, tağşiş ve taklidinin belirlenmesi hakkında bilgi ve beceri kazandırma Polen üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir. | 4 | Propolis üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir. | 5 | Arı sütü üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir. | 6 | Bal mumu üretimi ve sağlığa faydalarını öğrenir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Arıcılığın ekonomideki yeri ve önemi, bal arısı ve önemi, genel özellikleri, ırklar, kovan ve yapısı, aile
yapısı, arıcılık şekilleri, göçer arıcılık, sonbahar bakımı, kış bakımı, bal ve diğer ürünler ve hasatları, ana
arı yetiştirme, ürün pazarlama, hastalıklar ve sağlık koruma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türkiye’de ve Dünya’da arıcılık teknolojisine genel bir bakış | yok | yok | 2 | Balın tanımı ve sınıflandırılması. | yok | yok | 3 | Çeşitli balların fiziko-kimyasal, reolojik ve duyusal özellikleri | yok | yok | 4 | Çeşitli balların fiziko-kimyasal, reolojik ve duyusal özellikleri. | yok | yok | 5 | Bal üretimi Ballarda meydana gelen bozulmalar ve analiz yöntemleri | yok | yok | 6 | Ara sınav | Yok | Yok | 7 | Balda tağşiş ve taklidin tespit edilmesinde kullanılan yöntemler | yok | yok | 8 | Bal mumunun kimyasal yapısı ve üretimi. | yok | yok | 9 | Bal mumunun kimyasal yapısı ve üretimi. | yok | yok | 10 | Polenin kimyasal yapısı, üretimi ve kullanım olanakları. | yok | yok | 11 | Arı sütünün kimyasal yapısı,üretimi ve kullanım olanakları. | yok | yok | 12 | Propolisin yapısı, üretimi ve kullanım yerleri. | yok | yok | 13 | Polen, arı sütü ve Propolisin faydaları. | yok | yok | 14 | Polen, arı sütü ve Propolisin faydaları | yok | yok | 15 | Polen, arı sütü ve Propolisin faydaları | yok | yok | 16 | final sınavı | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Alan Çalışması | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Seminer | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 20 | 20 | Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 | Seminer | 1 | 42 | 42 | Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | | | 3 | 2 | | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | 3 | 3 | | ÖÇ3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | 3 | 3 | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | 3 | 3 | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | | | 3 | 3 | | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | | | 3 | 4 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|