BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GM276Vitaminler ve MinerallerSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bitkilerde var olan vitaminler, mineraller; yetiştirme şartlarının vitamin-mineral içeriğine etkisi, vitaminlerin-minerallerin insan beslenmesinde fonksiyonlarının neler olduğunu bilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Ümmügülsüm ERDOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Beslenme değeri yüksek ve sağlık açısından, güvenli besin üretmek;
2Gıda işlemede biyokimyasal, teknolojik ve ekonomik değerlendirmeleri yaparak yeni işleme teknikleri ve yöntemleri geliştirmek;
3Gıda hammaddelerini değerlendirmek, gıda kaynak savurganlığını önlemek, nitelik ve nicelik yönünden korunmasını sağlamak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bitkilerdeki vitaminle-mineraller ve yapılacak uygulamaların vitamin-mineral içeriğine etkileri, işlenmiş bitkisel ürünlerin vitamin-minerel içeriği ve vitamin-minerallerin beslenme fizyolojisi bakımından önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitkilerde bulunan vitaminler-mineraller ve önemleri
2Bitkilerin farklı kısımlarına vitamin-minerallerin dağılımı
3Vitamin-mineral miktarı üzerine genetik farklılıkların etkisi
4Renklenme ve vitaminler arasındaki ilişkiler
5Yetiştirme şartlarının mineral içeriğine etkisi
6Yetiştirme şartlarının vitamin içeriğine etkisi
7Vitaminlerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması
8Arasınav
9Yağda eriyen vitaminler özellikleri, metabolizması, görevleri
10Suda eriyen vitaminler özellikleri, metabolizması, görevleri
11Suda eriyen vitaminler özellikleri, metabolizması, görevleri
12Vitamin benzeri maddeler, özellikleri, görevleri
13Vitaminlerin-mineral maddelerin insan beslenmesinde önemi ve kullanımı
14Vitamin-mineraller ve İşlenmiş ürünler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Taşkın,M. 2007. Beslenme Fizyolojisi ve Biyokimyası. Turkiye Klinikleri J Surg Med Sci 2007;3(18):18-25 Kacar, B., Katkat, V., Ş. Öztürk, 2013. Bitki Fizyolojisi. Nobel Yayınevi, 558 s. Kökoğlu, E., A. Alturfan, 2010. Vitaminler ve Vitamin Benzeri Biyomoleküller. Nobel yayınevi, s.120.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Seminer31030
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4
ÖÇ15  4
ÖÇ25  5
ÖÇ35  5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek