|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM261Z | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri bilimsel araştırma ve yayınlarda dikkat edilecek hususlar ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Emin MERCAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilim insanının görevlerini öğreneceklerdir. | 2 | Bilimsel çalışmalarda etiğin önemini anlayacaklardır. | 3 | Bilimsel değerlendirmelerde etiğin önemini anlayacaklardır. | 4 | Bilimsel yanlışlıkları ve intihal olaylarını anlayacaklardır. | 5 | Bilimsel çalışmalar sırasında dikkat edilmesi gereken konuları öğreneceklerdir. | 6 | Bilim insanının görevleri hakkında bilgi edinmek | 7 | Bilimsel çalışmalarda etik konusunda bilgi sahibi olmak | 8 | Bilimsel değerlendirmelerin etiği hakkında bilgi sahibi olmak | 9 | Bilimsel yanlışlıklar ve intihal vakaları hakkında bilgi edinmek | 10 | Bilimsel araştırmalar sırasında dikkate alınan faktörler hakkında bilgi edinmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları, bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış, bilim kurumlarının sorumlulukları, Bilim insanı, etik ve toplum, etik kurulu, bilim etiğinde temel ilkeler, araştırma projesi, araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi, yinelenen yayın, sahtecilik, saptırma, aldatmaca, aşırmacılık, akademik etik, akademik yükseltilme, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları | | | 2 | Bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış | | | 3 | Bilimsel araştırmada yapılması gerekenler | | | 4 | Bilim insanı, etik ve bilim etiğinde temel ilkeler | | | 5 | Bilim insanı, etik ve bilim etiğinde temel ilkeler | | | 6 | Bilim kurumlarının sorumlulukları | | | 7 | Araştırmada varsayım ve tasarım | | | 8 | Araştırma projesi, protokolü ve metodolojisi | | | 9 | arasınav | | | 10 | Araştırma projesi, protokolü ve metodolojisi | | | 11 | Araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına | | | 12 | Yazarların sıralaması, yöntemler, kaynak gösterme, bilimsel yayında teşekkür | | | 13 | Bilimsel çalışma yayınlanma metodu ve hakemlik | | | 14 | Disiplinsiz araştırma, yinelenen yayın, sahtecilik, saptırma, aldatmaca, aşırmacılık | | | 15 | Akademik etik, akademik yükseltilme, eğitimde sorunlar ve kopyacılık | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bilimsel Araştırma ve Etik, Ders Notları, Hasan YETİM, 2010.
Honor in Science, C. L. Jackson, The Scientific Research Society, 2000.
Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, TÜBİTAK Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komitesi, 2002. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 9 | 2 | 18 | Takım/Grup Çalışması | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 | Okuma | 14 | 3 | 42 | Rapor | 5 | 3 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | ÖÇ6 | 3 | 5 | | | ÖÇ7 | 4 | | | | ÖÇ8 | 5 | | 5 | | ÖÇ9 | 4 | | | | ÖÇ10 | 5 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|