BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GM261ZBilimsel Araştırma YöntemleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencileri bilimsel araştırma ve yayınlarda dikkat edilecek hususlar ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Emin MERCAN
Öğrenme Çıktıları
1Bilim insanının görevlerini öğreneceklerdir.
2Bilimsel çalışmalarda etiğin önemini anlayacaklardır.
3Bilimsel değerlendirmelerde etiğin önemini anlayacaklardır.
4Bilimsel yanlışlıkları ve intihal olaylarını anlayacaklardır.
5Bilimsel çalışmalar sırasında dikkat edilmesi gereken konuları öğreneceklerdir.
6Bilim insanının görevleri hakkında bilgi edinmek
7Bilimsel çalışmalarda etik konusunda bilgi sahibi olmak
8Bilimsel değerlendirmelerin etiği hakkında bilgi sahibi olmak
9Bilimsel yanlışlıklar ve intihal vakaları hakkında bilgi edinmek
10Bilimsel araştırmalar sırasında dikkate alınan faktörler hakkında bilgi edinmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları, bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış, bilim kurumlarının sorumlulukları, Bilim insanı, etik ve toplum, etik kurulu, bilim etiğinde temel ilkeler, araştırma projesi, araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi, yinelenen yayın, sahtecilik, saptırma, aldatmaca, aşırmacılık, akademik etik, akademik yükseltilme,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları
2 Bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış
3Bilimsel araştırmada yapılması gerekenler
4 Bilim insanı, etik ve bilim etiğinde temel ilkeler
5Bilim insanı, etik ve bilim etiğinde temel ilkeler
6Bilim kurumlarının sorumlulukları
7Araştırmada varsayım ve tasarım
8Araştırma projesi, protokolü ve metodolojisi
9 arasınav
10Araştırma projesi, protokolü ve metodolojisi
11Araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına
12Yazarların sıralaması, yöntemler, kaynak gösterme, bilimsel yayında teşekkür
13Bilimsel çalışma yayınlanma metodu ve hakemlik
14Disiplinsiz araştırma, yinelenen yayın, sahtecilik, saptırma, aldatmaca, aşırmacılık
15Akademik etik, akademik yükseltilme, eğitimde sorunlar ve kopyacılık
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilimsel Araştırma ve Etik, Ders Notları, Hasan YETİM, 2010. Honor in Science, C. L. Jackson, The Scientific Research Society, 2000. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, TÜBİTAK Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komitesi, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım9218
Takım/Grup Çalışması14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11919
Okuma14342
Rapor5315
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4
ÖÇ13   
ÖÇ24   
ÖÇ35   
ÖÇ45   
ÖÇ54   
ÖÇ635  
ÖÇ74   
ÖÇ85 5 
ÖÇ94   
ÖÇ105   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek