BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GM167Zeytinyağı TeknolojisiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Zeytinyağı üretiminde kullanılan zeytin çeşitlerini, hasat yöntemlerini ve depolama koşullarını tanıtmak. Zeytinyağının üretim yöntemlerini, yağın fiziksel ve kimyasal özelliklerini ve kalitesine etki eden faktörleri açıklamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yağlık zeytin çeşitleri, ağaç ekim ve hasat yöntemlerini inceler.
2Zeytinyağı üretiminde geleneksel yöntemler ile teknolojik yöntemleri yağ kalitesi ve verimi açısından karşılaştırır.
3Zeytinyağlarını çeşitli kimyasal özelliklerine göre sınıflar.
4Zeytinyağının kalitesine etki eden faktörleri işlem koşullarını dikkate alarak yorumlar.
5Bitkisel tohum yağları ile zeytinyağı arasındaki farkı bulur.
6Zeytinyağının sağlık açısından faydalarını araştırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Zeytin çeşitleri, zeytin üretimi ve hasatı, zeytinin kalitesine etki eden faktörler, zeytinden yağ çıkarılma yöntemleri, presleme, pres çeşitleri, çıkarılan yağın fiziksel ve kimyasal özellikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Zeytin ve zeytinyağının tarihi
2Zeytinin ve zeytinyağının kimyasal ve fiziksel özellikleri
3Zeytin çeşitleri ve özellikleri
4Zeytin bileşenleri
5Zeytin üretimi ve hasatı
6Zeytin üretimi ve hasatı
7Zeytine uygulanan ön işlemler ve depolama
8Ara Sınav
9Zeytinyağı eldesi
10Zeytinyağı eldesi
11Zeytinyağı eldesi
12Zeytinyağının depolanması
13Türk Gıda Kodeksinde zeytinyağı
14Zeytinyağı ve sağlık
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zeytinyağı: Editörler: Fahrettin Göğüş, Mücahit Taha Özkaya, Semih Ötleş, Eflatun Yayınevi, 2009. - Yemeklik Yağ Teknolojisi: F. Başoğlu, Dora Basım Yayın Dağıtım, 2010. - Bitkisel Yağ Teknolojisi: A. S. Gümüşkesen, F. Yemişçioğlu, Asya Tıp Yayıncılık, 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım30260
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Okuma14228
Ev Ödevi10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4
ÖÇ15   
ÖÇ255  
ÖÇ35 5 
ÖÇ45  5
ÖÇ55   
ÖÇ65   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek