BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GM255AUn Değirmenciliğinde Yeni TekniklerSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Değirmene gelen buğdayın temizlenmesi, tavlanması ve öğütülmesi sırasında diyagram oluşturmak, kalitenin artması için diyagrama müdehale etmek, yeni teknolojileri yakından takip edebilmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Diyagramı öğrenir
2Ortam ve şartlara göre diyagram geliştirir
3Kırma ve redüksiyon unlarının kalite kriterlerini kavrar, kuyruk redülksiyon unlarının olmamasına veya miktarının daha az olmasına için çaba sarf eder
4Un Pasajlarının kalite ve randıman üzerine etkilerini öğrenir
5Buğdayı temizlenmesi, tavlanması ve öğütülmesi işlemlerini yapabilir.
6Un değirmenciliği ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bu ders, buğdayın temizlenmesi, öğütülmesi, un diyagramı hakkında yeni teknoloji gelişmeleri bildirir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Değirmene getirilen buğdayların temizlenmesi (kaba temizleme)
2Buğdayın temizlenmesindeki yeni teknikler
3Unun tavlanması
4İrmik şasörleri
5Pul çözücüler
6Kuyruk redüksiyon sistemleri ve un kalitesi üzerine etkisi
7Valslerin diş pozisyonları ve fonksiyonları
8Diyagram geliştirilmesinde dikkat edecek hususlar
9Un pasajlarının kalite ve randıman üzerine etkileri
10Razmol, bonkalite, dunst, irmik gibi değirmencilik ara ürünlerinin teknolojik açıdan önemi
11Elek yüzeyinin hesaplanması
12Turbo ve diğer un değirmenciliğinde yeni modeller ve tasarımlar
13Turbo ve diğer un değirmenciliğinde yeni modeller ve tasarımlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kotancılar H. G. (2011). Tahıl Kimyası ve Tahıl İşleme Teknolojisi (Ders notu), Erzurum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav30100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı70100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Takım/Grup Çalışması5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11919
Okuma14342
Performans14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4
ÖÇ15   
ÖÇ25   
ÖÇ34   
ÖÇ44   
ÖÇ54   
ÖÇ65   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek