Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM255A | Un Değirmenciliğinde Yeni Teknikler | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Değirmene gelen buğdayın temizlenmesi, tavlanması ve öğütülmesi sırasında diyagram oluşturmak, kalitenin artması için diyagrama müdehale etmek, yeni teknolojileri yakından takip edebilmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Diyagramı öğrenir | 2 | Ortam ve şartlara göre diyagram geliştirir | 3 | Kırma ve redüksiyon unlarının kalite kriterlerini kavrar, kuyruk redülksiyon unlarının olmamasına veya miktarının daha az olmasına için çaba sarf eder | 4 | Un Pasajlarının kalite ve randıman üzerine etkilerini öğrenir | 5 | Buğdayı temizlenmesi, tavlanması ve öğütülmesi işlemlerini yapabilir. | 6 | Un değirmenciliği ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Bu ders, buğdayın temizlenmesi, öğütülmesi, un diyagramı hakkında yeni teknoloji gelişmeleri bildirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Değirmene getirilen buğdayların temizlenmesi (kaba temizleme) | | | 2 | Buğdayın temizlenmesindeki yeni teknikler | | | 3 | Unun tavlanması | | | 4 | İrmik şasörleri | | | 5 | Pul çözücüler | | | 6 | Kuyruk redüksiyon sistemleri ve un kalitesi üzerine etkisi | | | 7 | Valslerin diş pozisyonları ve fonksiyonları | | | 8 | Diyagram geliştirilmesinde dikkat edecek hususlar | | | 9 | Un pasajlarının kalite ve randıman üzerine etkileri | | | 10 | Razmol, bonkalite, dunst, irmik gibi değirmencilik ara ürünlerinin teknolojik açıdan önemi | | | 11 | Elek yüzeyinin hesaplanması | | | 12 | Turbo ve diğer un değirmenciliğinde yeni modeller ve tasarımlar | | | 13 | Turbo ve diğer un değirmenciliğinde yeni modeller ve tasarımlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kotancılar H. G. (2011). Tahıl Kimyası ve Tahıl İşleme Teknolojisi (Ders notu), Erzurum. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|