Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM109A | Tahıl Kimyası | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tahılın önemini, bileşimini, hamurun reolojisini, hamurun fermentasyon, oksidasyon ve redüksiyon olaylarında ceryan eden olayları iyi bilip, bu reaksiyonların ekmeğin renk ve aromasına, kalitesine etkisinin bilinmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | | 2 | 2- Bilimsel araştırma sürecini açıklar | 3 | 3- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. | 4 | 4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler | 5 | 5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istenilen formatta ile hazırlar | 6 | 6- Akademik bir sunum yapma becerisi kazanır. | 7 | Tahıl yapısını, bileşimini ve morfolojik özelliklerini öğrenir, bu özelliklerin depolama şartlarına bağlı olarak hasıl değişebileceğini öğrenir. | 8 | Tahıl bileşimi ve morfolojik özelliklerinin ürün kalitesi üzerine etkisini öğrenir. | 9 | Tahıl bileşiminin hamurun reolojik özellikleri üzerine etkisini kavrar. | 10 | Fermentasyon, pişirme olayları ile bileşimde meydana gelen değişmeleri açıklayabilir. | 11 | Tahılların fiziksel yapısını ve kimyasal bileşimlerini açıklayabilir. | 12 | Buğday ve unda kaliteyi etkileyen temel faktörler bilinir | 13 | | 14 | | 15 | | 16 | | 17 | | 18 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Tahılın Önemi
2- Tahılın Morfolojik Yapısı
3- Kimyasal Bileşimi: su
4- Kimyasal Bileşimi: protein
5- Kimyasal Bileşimi: lipidler
6- Kimyasal Bileşimi: enzimler
7- Kimyasal Bileşimi: vitamin ve mineraller
8- Tahılın ve unun depolanması
9- Hamurun kimyası ve biyolojisi
10- Hamurun reolojisi.
11- Hamurda oksidasyon redüksiyon
12- Ekmekğin pişmesi sırasında meydana gelen kimyasal değişiklikler
13- Ekmekte maillard reaksiyonu
14- Ekmekte karamelizasyon reaksiyonu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tahılın Önemi | | | 2 | Tahılın Morfolojik Yapısı | | | 3 | Kimyasal Bileşimi: su | | | 4 | Kimyasal Bileşimi: protein | | | 5 | Kimyasal Bileşimi: lipidler | | | 6 | Kimyasal Bileşimi: enzimler | | | 7 | Kimyasal Bileşimi: vitamin ve mineraller | | | 8 | Tahılın ve unun depolanması | | | 9 | Hamurun kimyası ve biyolojisi | | | 10 | Hamurun reolojisi. | | | 11 | Hamurda oksidasyon redüksiyon | | | 12 | Ekmekğin pişmesi sırasında meydana gelen kimyasal değişiklikler | | | 13 | Ekmekte maillard reaksiyonu | | | 14 | Ekmekte karamelizasyon reaksiyonu | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı Kotancılar H. G. (2011). Cereal Tahıl Kimyası ve Tahıl İşleme Teknolojisi (Ders notu), Erzurum.
Yardımcı Kaynaklar (1)Kent, J., Amos, A.J., Modern Cereal Chemistry. (2)Pomeranz, Y., Wheat Chemistry and Tecch. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | | 5 | | ÖÇ4 | 5 | | | 5 | ÖÇ5 | 5 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | ÖÇ8 | 5 | | | | ÖÇ9 | 5 | | | | ÖÇ10 | 5 | | | | ÖÇ11 | 5 | | | | ÖÇ12 | 5 | | | | ÖÇ13 | 5 | | | | ÖÇ14 | 5 | | | | ÖÇ15 | 5 | | | | ÖÇ16 | 5 | | | | ÖÇ17 | 5 | | | | ÖÇ18 | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|