Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM114A | Mikrobiyal Gıda Zehirlenmeleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İnsan sağlığını tehdit eden mikroorganizmaları bulundukları ortamdan uzaklaştırılması, sağlıklı ortamın korunması konularında bilgi sahibi olmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. | 2 | 2- Bilimsel araştırma sürecini açıklar | 3 | 3- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. | 4 | 4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler | 5 | 5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istenilen formatta ile hazırlar | 6 | 6- Akademik bir sunum yapma becerisi kazanır. | 7 | Laboratuvar güvenliği hakkında bilgi edinir | 8 | Laboratuvar deneyimi kazanır | 9 | Temel gıda analizlerini uygular | 10 | Temel gıda analiz tekniklerini öğrenir | 11 | Elde ettiği sonuçları yorumlayabilir | 12 | | 13 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hijyen ve sanitasyon uygulamaları, gıda güvenliğinde karşılaşılan problemler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanımlar ve temel kavramlar | | | 2 | Besin kirliliğine yol açan- besin güvenliğini bozan etmenler | | | 3 | Besinlerin bulaşma yolları | | | 4 | Besinlerle mikroorganizma kaynaklı hastalıkların çoğalma nedenleri | | | 5 | Besin hijyeni ve önemi | | | 6 | Besinlerin satın alınmasında hijyen | | | 7 | Besinlerin depolanmasında hijyen | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Besinleri hazırlama-pişirmede ve servisinde hijyen | | | 10 | CIP yönteminin uygulanması | | | 11 | Hijyeni sağlamada deterjan ve dezenfektanların kullanımı | | | 12 | Hijyeni sağlamada haşere ve kemirgen (pest) kontrolü | | | 13 | HACCP sistemi | | | 14 | Gıda Üretim ve Satış Yerleri Hakkında Yönetmelik | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İşletme Hijyeni ve Sanitasyonu Prof. Dr. Ahmet YÜCEL |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | | 5 | | ÖÇ4 | 5 | | | 5 | ÖÇ5 | 5 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | ÖÇ8 | 5 | | | | ÖÇ9 | 5 | | | | ÖÇ10 | 5 | | | | ÖÇ11 | 5 | | | | ÖÇ12 | 5 | | | | ÖÇ13 | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|