|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM141A | Mikotoksikoloji | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu derste mikotoksin üreten küf türleri ve mikotoksin çeşitleri, mikotoksin oluşum şartları, mikotoksinlerin canlılara etkisi, mikotoksinlerin detoksifikasyonu vb. konular detaylıca anlatılacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bu derste öğrenciler mikotoksin ve mikotoksikozis hakkında bilgilendirildi. | 2 | Öğrenciler Mikotoksin Oluşumuna Tesir Eden Faktörler hakkında bilgilendirildi. | 3 | Öğrenciler Gıda İşlemenin Mikotoksinler Üzerine Etkisi hakkında bilgilendirildi | 4 | Öğrenciler Mikotoksin Oluşturan önemli küf türleri hakkında bilgilendirildi. | 5 | Öğrenciler mikotoksinlerin detoksifikasyonu hakkında bilgilendirildi. | 6 | Gıdalarda Mikotoksin Analiz yöntemleri anlatıldı. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu derste mikotoksin üreten küf türleri ve mikotoksin çeşitleri, mikotoksin oluşum şartları, mikotoksinlerin canlılara etkisi, mikotoksinlerin detoksifikasyonu vb. konular detaylıca anlatılacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Mikotoksinler ve mikotoksikozis hakkında genel bilgi verilecek. | Konu Anlatımı | | 2 | Mikotoksin tipleri;Afalatoksinler:Aflatoksinlerin biyosentezi,aflatoksinlerin biyolojik etkisi,aflatoksinlerin canlılara etkisi anlatılacaktır. | Konu Anlatımı | | 3 |
Diğer mikotoksin tipleri;Okratoksinler,Rubratoksinler,Stakibotriyotoksinler,Alternaria toksinleri anlatılacaktır. | Konu Anlatımı | | 4 | Fumonisinler,Patulin,Penisilik asit,Fusariotoksin(T-2),Alimentar Toksik Aleukia (ATA),Ergotizm anlatılavaktır. | Konu Anlatımı | | 5 | Etkilediği organ ve dokulara göre mikotoksinlerin sınıflandırılması;Hepatotoksinler,Nefrotoksinler,Nörotoksin ve miyotoksinler, sindirim sistemi toksinleri,Dermatotoksinler,Solunum sistemi toksinleri,Genitotoksinler. | Konu Anlatımı | | 6 | Mikotoksin oluşumuna etki eden faktörler;Fiziksel,Kimyasal,Biyolojik faktörler. | Konu Anlatımı | | 7 | Gıda İşlemenin mikotoksinler üzerine etkisi;kavurmanın etkisi,kaynatma ve pişirmenin etkisi,öğütmenin etkisi,ekmek yapmanın etkisi,depolama ve diğer işlemlerin etkisi. | Konu Anlatımı | | 8 | Mikotoksin üreten küfler;Aspergillus spp. | Konu Anlatımı | | 9 | Penicillium spp. ve diğer mikotoksik küfler | Konu Anlatımı | | 10 | Mikotoksinlerin detoksifikasyonu. | Konu Anlatımı | | 11 | Gıdalarda mikotoksin analizleri;Örnek alma,Ekstraksiyon,Ekstraktın saflaştırılması ve kondensasyonu,Ekstrakt bileşenlerinin ayrıştırılması | Konu Anlatımı | | 12 | Fizikokimyasal metotlar;İnce Tabaka Kromatografisi(TLC),tabakaların geliştirilmesi ve toksin seviyesinin belirlenmesi,Doğrulama testi | Konu Anlatımı | | 13 | Yüksek basınçlı sıvı kromatografisi(HPLC),Gaz-Sıvı Kromatografisi(GLC),Spektrofotometri,Hızlı metotlar anlatılacaktır. | Konu Anlatımı | | 14 | Final sınavı. | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mycotoxicology Lecture Notes
Mycotoxic Fungi, Mycotoxins, Mycotoxicoses 1978. An Encyclopedic Hand Book. Vol:1,2,3.Edited by Thomas D. Wyllie and Lawrence G. Morehouse. Mikoloji 1979. M.Arda.Ankara Ünniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları:366 Ders Kitabı:364 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 24 | 24 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 | Okuma | 14 | 4 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|