Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM113A | Gıdalarda Tekstür | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Gıdalarda tekstürün öneminin kavranılması, Tekstürün gıda kalitesindeki yerinin anlaşılması, İşleme ve depolama süresince gıdalarda meydana gelen tekstürel değişimlerin öğrenilmesi, Gıdalarda tekstür ölçüm yöntemlerinin öğrenilmesi, Gıdalarda tekstür profil analizinin yapılışı ve sonuçların değerlendirilmesinin öğrenilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. | 2 | 2- Bilimsel araştırma sürecini açıklar | 3 | 3- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. | 4 | 4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler | 5 | 5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istenilen formatta ile hazırlar | 6 | 6- Akademik bir sunum yapma becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gıdalarda tekstürel yapı, etkili faktörler, meydana gelen değişimler ve ölçüm metotları anlatılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1- Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler | | | 2 | 2- Gıdalarda tekstürün önemi | | | 3 | 3- İşleme ve depolama süresince gıdalarda meydana gelen tekstürel değişimler | | | 4 | 4- Tekstür ve gıda işleme, gıdalarda tekstürel yapıyı etkileyen faktörler | | | 5 | 5- Tekstür ve reoloji | | | 6 | 6- Fizik ve tekstür | | | 7 | 7- Gıdalarda tekstür ölçüm yöntemleri | | | 8 | 8- Sıkıştırma testleri | | | 9 | 9- Delme testleri | | | 10 | 10- Kesme testleri | | | 11 | 11- Ekstrüzyon testleri | | | 12 | 12- Germe testleri | | | 13 | 13- Gerilim-gevşeme testleri | | | 14 | 14- Tekstür profil analizi | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı Karaoğlu, M. Murat (2010) Gıdalarda Tekstür (Çeşitli kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu)
Yardımcı Kaynaklar Pieter Walstra. 2003. Physical Chemistry of Foods. Marcel Dekker, Inc. 270 Madison Avenue, New York, NY 10016 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | | 5 | | ÖÇ4 | 5 | | | 5 | ÖÇ5 | 5 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|