Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM223A | Gıda Kaynaklı Antioksidanlar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Değişen ve gelişen dünyada son yıllarda ilgi odağı haline gelen ve sağlık üzerine olumlu etkileri ile dikkatleri üzerine çekerek her geçen gün önemini artıran akdioksidanlar hakkında bilgiler sunmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. | 2 | 2- Bilimsel araştırma sürecini açıklar | 3 | 3- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. | 4 | 4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler | 5 | 5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istenilen formatta ile hazırlar | 6 | 6- Akademik bir sunum yapma becerisi kazanır. | 7 | Laboratuvar güvenliği hakkında bilgi edinir | 8 | Laboratuvar deneyimi kazanır | 9 | Temel gıda analizlerini uygular | 10 | Temel gıda analiz tekniklerini öğrenir | 11 | Elde ettiği sonuçları yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gıdalarda doğal olarak bulunan antioksidan maddeler ve özellikleri, bu maddelerin gıda sanayiinde kullanım imkanları, sağlık üzerindeki etkileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gıdalarda bulunan antioksidanlar ve etki mekanizmaları
| | | 2 | Antioksidanların taşıması gereken özellikler ve antioksidan kaynakları
| | | 3 | Serbest radikal kaynakları
| | | 4 | Antioksidan vitaminler, tokoferoller, tokoferollerin antioksidan etki mekanizmaları
| | | 5 | C vitamini ve türevleri
| | | 6 | Karotenoidler (lukopen, lutein, beta karoten vd. ) sağlık üzerindeki etkileri
| | | 7 | Sağlık ve antioksidan ilişkisi
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Fenolik bileşikler ve analiz metodları
| | | 10 | Flavonoidler, antiosiyaninler
| | | 11 | Flavanoller, flavonlar
| | | 12 | Flavanonlar, kateşinler
| | | 13 | İzoflavonoidler
| | | 14 | Sentetik ve doğal antioksidanların gıda ve ileç sanayiinde kullanımı
| | | 15 | Gıdalardaki antioksidan içeriklerinin belirlenmesi
| | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Edited by Jan Pokorny, Nedyalka Yanishlieva, Michael Gordon 2001; Antioxidants in food, Woodhead pubishing, USA
Gulcin I. Antioxidant activity of Food constituents: an overwiew. Arch. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | ÖÇ5 | 3 | | | | ÖÇ6 | 3 | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | ÖÇ8 | 5 | | | | ÖÇ9 | 2 | | | | ÖÇ10 | 3 | | | | ÖÇ11 | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|