|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM126A | Gıda Endüstrisinde Biyoteknolojik Uygulamalar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Gıda endüstrisinde mikroorganizmaların kullanımı ve genetiği değiştirilmiş mikroorganizmalar hakkında detaylı bilgi vermek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1- Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. | 2 | 2- Bilimsel araştırma sürecini açıklar | 3 | 3- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. | 4 | 4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler | 5 | 5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istenilen formatta ile hazırlar | 6 | 6- Akademik bir sunum yapma becerisi kazanır. | 7 | Mikroorganizmaların gıda endüstrisinde kullanım alanlarını belirler | 8 | Gıda sanayi açısından önem arz eden fonksiyonel kültürlerin özelliklerini tanımlar | 9 | Uygun kültürler seçer | 10 | Genetik modifiye mikroorganizmalarla ilgili gelişmeleri değerlendirir | 11 | Starter kültürlerin geliştirilmesi konusunda değerlendirilmelerde bulunur | 12 | Biyoteknolojinin çevrenin korunmasındaki etkisini anlar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1- Fonksiyonel kültürler
2- Laktik asit bakterileri ve bakteriyosijenik suşlar
3- Koagülaz negatif stafilokoklar ve fonksiyonel özellikleri
4- Koruyucu kültürler
5- Mikrobiyal ve enzimatik yollarla aroma maddelerinin üretimi
6- Genetik modifiye mikroorganizmalar (GMM)
7- GMM ile amino asit ve vitamin elde edilmesi
8- GMM ile organik asit üretimi
9- GMM ile tatlandırıcı elde edilmesi
10- Bakteriyosin üretiminde genetik modifiye mikroorganizmaların kullanılması
11- GMM ile ekzopolisakkarit elde edilmesi
12- GMM ile nütrositik bileşik ve karotenoidlerin elde edilmesi
13- GMM ile enzim üretimi
14- GMM ile starter kültürlerin özelliklerinin geliştirilmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1- Fonksiyonel kültürler | | | 2 | 2- Laktik asit bakterileri ve bakteriyosijenik suşlar | | | 3 | 3- Koagülaz negatif stafilokoklar ve fonksiyonel özellikleri | | | 4 | 4- Koruyucu kültürler | | | 5 | 5- Mikrobiyal ve enzimatik yollarla aroma maddelerinin üretimi | | | 6 | 6- Genetik modifiye mikroorganizmalar (GMM) | | | 7 | 7- GMM ile amino asit ve vitamin elde edilmesi | | | 8 | 8- GMM ile organik asit üretimi | | | 9 | 9- GMM ile tatlandırıcı elde edilmesi | | | 10 | 10- Bakteriyosin üretiminde genetik modifiye mikroorganizmaların kullanılması | | | 11 | 11- GMM ile ekzopolisakkarit elde edilmesi | | | 12 | 12- GMM ile nütrositik bileşik ve karotenoidlerin elde edilmesi | | | 13 | 13- GMM ile enzim üretimi | | | 14 | 14- GMM ile starter kültürlerin özelliklerinin geliştirilmesi | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders kitabı -Kunz, B., 2006. Grundlagen der Lebensmittelbiotechnologie.Behr’s Verlag GmbH &Co KG, Hamburg, Germany. -Tombs, M.P., 1994. Biotechnologie in der Lebensmittel-industrie, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg, Germany -Wainwright, M., 1995. Biotechnologie mit Pilzen, Springer-Verlag, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg, Germany.
Yardımcı Kaynaklar -Shetty, K., Paliyath, G., Pometto, A., Levin, R.E., 2006. Food Biotechnology, Taylor & Francis Group, New York, USA. -Gutiérrez-López, G. F., Barbosa-Cánovas , G.V.,2003. Food Science and Food Biotechnology, CRC Pres, New York., USA -Neeser, J.R., German,J.B., 2003 Bioprocesses and Biotechnology for Functional Foods and NutraceuticaIs, Marcel Dekker, New York,USA | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 | Okuma | 14 | 3 | 42 | Performans | 14 | 4 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 4 | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | | 5 | | ÖÇ4 | 5 | | | 5 | ÖÇ5 | 5 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | ÖÇ7 | 4 | | | | ÖÇ8 | 4 | | | | ÖÇ9 | 4 | | | | ÖÇ10 | 5 | | | | ÖÇ11 | 5 | | | | ÖÇ12 | 5 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|