Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM105 | Enstrümental Analiz | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Araştırma laboratuvarında kullanılan cihazların özellikleri ve kullanım amaçlarının kavranması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Cihazların hangi amaçla kullanıldıkları ve cihazların genel özelliklerinin kavranması | 2 | 2. Kromotografik metotların kavratılması. | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Laboratuvar malzemelerinin tanınması, Genel laboratuar işlemleri ve saflaştırma yöntemleri (Çöktürme; Kristallendirme; Santrifüjleme; Süzme; Yakma; Kurutma; Buharlaştırma; Distilasyon; Süblimasyon; Ekstraksiyon), Polarimetre, Spektrofotometre, Kromotografik metotlar (Kolon, İnce tabaka, Kağıt), Yüksek basınçlı sıvı kromotoğrafisi (HPLC), infraret(IR), Nükleer Manyetik Rezonans (NMR), GC-MS
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Laboratuvar malzemelerinin tanınması | | | 2 | Genel laboratuar işlemleri ve saflaştırma yöntemleri | | | 3 | Spektroskopi | | | 4 | Spektroskopik Analizler | | | 5 | Absorpsiyon Kanunları | | | 6 | Kromotoğrafik metotların genel özellikleri | | | 7 | İnce tabaka Kromotografisi | | | 8 | Kolon Kromotografisi | | | 9 | HPLC | | | 10 | IR | | | 11 | NMR | | | 12 | GC-MS | | | 13 | Polarimetre | | | 14 | Spektrofotometre | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Enstrümental analiz, Prof. Dr. Bilsen BEŞELGİL, Gazi yayınları
Yardımcı Kitaplar: Enstrümental analiz ders notları (Prof. Dr. Ümit Demir, Atatürk Üniversitesi)
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | ÖÇ7 | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|