Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM215 | Çevresel Numunelerde Ağır Metal Analizleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Gıda ve çevre numunelerinde bulunan ve insan sağlığına etki eden ağır metal analiz yöntemlerinin öğrenilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hüseyin SERENCAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Cihazların genel özelliklerinin kavranması | 2 | 2. Metot geliştirme | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toksik metaller, ağır metaller ve eser element analizleri için kullanılan spektroskopik yöntemler, numune hazırlama ve analiz sonuçlarının değerlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eser Elementler | Konu anlatımı | | 2 | Eser element analiz yöntemleri | Konu anlatımı | | 3 | Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | Konu anlatımı | | 4 | Kemometri | Konu anlatımı | | 5 | AAS | Konu anlatımı | | 6 | AES | Konu anlatımı | | 7 | ICP MS | Konu anlatımı | | 8 | ICP OES | Konu anlatımı | | 9 | Örnek analizi | Konu anlatımı | | 10 | Örnek analizi | Konu anlatımı | | 11 | Örnek analizi | Konu anlatımı | | 12 | Örnek analizi | Konu anlatımı | | 13 | Örnek analizi | Konu anlatımı | | 14 | Örnek analizi | Konu anlatımı | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Enstrümental analiz, Prof. Dr. Turgut GÜNDÜZ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | TOPLAM | 0 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|