Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM282A | GIDA TEKNOLOJİSİNDE ISIL OLMAYAN PROSESLER | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Gıdalara uygulanan ısıl olmayan proseslerin amaçlarını ve esaslarını öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gıda teknolojisindeki ısıl olmayan prosesleri tanımlar. | 2 | Gıda teknolojisindeki ısıl olmayan proseslerin amaçlarını öğrenir. | 3 | Gıda teknolojisindeki ısıl olmayan proseslerin esaslarını kavrar. | 4 | Gıda teknolojisindeki ısıl olmayan proseslerin mekanizmasını bilir. | 5 | Isıl olmayan proseslerin gıdalar üzerine etkilerini tanımlar. | 6 | Gıda teknolojisindeki ısıl olmayan prosesleri tasarlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders vurgulu elektriksel alan, vurgulu ışık, Ultraviyole, Yüksek hidrostatik basınç, Ultrases, Işınlama, Soğuk plazma gibi ısıl olmayan prosesleri kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Bilgilerin Özeti | | | 2 | Isıl olmayan proseslere giriş | | | 3 | Yüksek hidrostatik basınç uygulaması | | | 4 | Yüksek hidrostatik basınç uygulaması | | | 5 | Vurgulu elektriksel alan | | | 6 | Vurgulu elektriksel alan | | | 7 | Ultrases uygulaması | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Ultrases uygulaması | | | 10 | Ultraviyole ışınlama | | | 11 | Ultraviyole ışınlama | | | 12 | Vurgulu ışık teknolojisi | | | 13 | İyonize radyasyon: Işınlama | | | 14 | Soğuk plazma teknolojisi | | | 15 | Isıl olmayan işleme teknolojilerinin birlikte kullanımı | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baysal, T., İçier, F. (2020). Gıda Mühendisliğinde Isıl Olmayan Teknolojiler, Ortega-Rivas, E. (2012) Non-thermal Food Engineering Operations. Springer Science + Business Media, LLC. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | ÖÇ6 | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|