Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GMDK | Danışmanlık | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Lisans üstü öğrenim gören öğrencilerin, analitik düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek, ders, seminer, tez vb tüm akademik çalışmalarında özellikle ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Akademik düşünme becerilerini içselleştirir. | 2 | 2- Bilimsel araştırma sürecini açıklar | 3 | 3- Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır. | 4 | 4- Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler | 5 | 5- Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istenilen formatta ile hazırlar | 6 | 6- Akademik bir sunum yapma becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Lisansüstü öğrencilere danışman öğretim üyesinin rehberlik yaptığı bir derstir.
1- Çalışma alanın tanıtılması, bu alanın yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması.
2- Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alış verişinde bulunulması
3- İlgili bilim dalı çalışmalarının ve ilgili literatürün genel tanıtımı
4- Bilimsel çalışmalarda ve etik ilkeler hakkında bilgi verilmesi
5- Bilimsel rapor hazırlama esaslarının tanıtılması
6- Bir bilimsel raporun giriş ve literatür bölümlerinde dikkat edilmesi gerekli hususlar.
7- İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristiklerin ve metodolojisinin incelenmesi
8- Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi
9- YÖK, TÜBİTAK, DPT gibi kurumlar ve ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanları hakkında bilgi verilmesi
10- Yurtdışı tez veritabanları(EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) hakkında bilgi verilmesi
11- İlgili bilim dalındaki yurtdışı ve yurtiçi kongre sempozyum vb. etkinliklerin takibi ve katılım sağlanması
12- Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti
13- Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması
14- Tez konusunda yapılan veya yapılacak çalışmaların değerlendirilmesi
15- Genel değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çalışma alanın tanıtılması, bu alanın yurt ve dünyadaki öneminin açıklanması. | | | 2 | Öğrencinin aldığı dersler hakkında görüş alış verişinde bulunulması | | | 3 | İlgili bilim dalı çalışmalarının ve ilgili literatürün genel tanıtımı | | | 4 | Bilimsel çalışmalarda ve etik ilkeler hakkında bilgi verilmesi | | | 5 | Bilimsel rapor hazırlama esaslarının tanıtılması | | | 6 | Bir bilimsel raporun giriş ve literatür bölümlerinde dikkat edilmesi gerekli hususlar. | | | 7 | İlgili bilim dalının sahip olduğu genel karakteristiklerin ve metodolojisinin incelenmesi | | | 8 | Bilimsel etkinlikler (kongre, seminer, konferans vb.) hakkında bilgi verilmesi | | | 9 | YÖK, TÜBİTAK, DPT gibi kurumlar ve ULAKBİM vb. yurtiçi veri tabanları hakkında bilgi verilmesi | | | 10 | Yurtdışı tez veritabanları(EBSCOhost, Digital Dissertations vb.) hakkında bilgi verilmesi | | | 11 | İlgili bilim dalındaki yurtdışı ve yurtiçi kongre sempozyum vb. etkinliklerin takibi ve katılım sağlanması | | | 12 | Alınan derslerin değerlendirilmesi ve varsa eksikliklerin tespiti | | | 13 | Yürütülecek tez çalışmalarının bilimsel, etik ve akademik temellerinin oluşturulması | | | 14 | Tez konusunda yapılan veya yapılacak çalışmaların değerlendirilmesi | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders anlatan Öğretim Üyelerinin; Power-point Sunumları, Konferans Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 30 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 70 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | ÖÇ6 | 5 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|