Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ113 | Tüketici Davranışları | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarının nasıl ortaya çıktığını, hangi faktörlerin satın alma davranışını belirlediğini ve tüketicilerin satın alma kararlarını alırken nasıl bir süreçten geçtiğini anlamalarına rehberlik etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tüketici davranışlarını anlamlandırabilme becerisi kazanır. | 2 | Tüketici satın alma karar sürecini okuyabilme yetisine sahip olur. | 3 | Tüketici karar verme aşamalarına müdahale edebilme kabiliyeti kazanır. | 4 | Referans gruplarını birer pazarlama unsuru olarak kullanabilme yeteneğine sahip olur. | 5 | Bir işletmeci olarak tüketici davranışlarını yönlendirebilme becerisini geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ön bilgiler, Nihai ve endüstriyel tüketici, Tüketici araştırmaları, Tüketici satın alma karar süreci, Tüketici motivasyonu, Kişilik, Referans grupları, Tüketici motivasyonu, Pazar bölümlendirme, Inovasyon ve tüketici. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tüketici davranışlarının önemi ve tüketici davranışlarını anlamanın pazarlamadaki yeri. | | | 2 | Tüketici araştırmaları ve bir tüketici araştırmasının tasarımının nasıl yapılacağı. | | | 3 | Algı ve öğrenme süreçleri | | | 4 | Tüketici karar alma süreci | | | 5 | Tüketici motivasyonu | | | 6 | Kişilik, benlik ve tüketici davranışı | | | 7 | Tutum ve Tutum Değişikliği | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Karar Verme | | | 10 | Satın Alma | | | 11 | Tüketimde Referans Grup Etkileri | | | 12 | Tüketici davranışında kültür ve alt kültürün etkisi | | | 13 | Tüketici davranışının kültürler arası karşılaştırılması | | | 14 | İnovasyon ve inovasyonun tüketici davranışlarına etkisi. | | | 15 | Tüketici davranışlarını anlamanın işletme yöneticileri için öneminin değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Koç, E. (2012).Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin.
2) İslamoğlu, A.H. ve Altunışık, R. (2010). Tüketici Davranışları. Beta. Odabaşı, Y.& Barış, G. (2019). Tüketici Davranışı, Mediacat,
3) Solomon, M.R. (2011), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson,
4) Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 1.
5) Haftalık Konu Bazlı Makale Okumaları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Ev Ödevi | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|