BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ113Tüketici DavranışlarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarının nasıl ortaya çıktığını, hangi faktörlerin satın alma davranışını belirlediğini ve tüketicilerin satın alma kararlarını alırken nasıl bir süreçten geçtiğini anlamalarına rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Tüketici davranışlarını anlamlandırabilme becerisi kazanır.
2Tüketici satın alma karar sürecini okuyabilme yetisine sahip olur.
3Tüketici karar verme aşamalarına müdahale edebilme kabiliyeti kazanır.
4Referans gruplarını birer pazarlama unsuru olarak kullanabilme yeteneğine sahip olur.
5Bir işletmeci olarak tüketici davranışlarını yönlendirebilme becerisini geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ön bilgiler, Nihai ve endüstriyel tüketici, Tüketici araştırmaları, Tüketici satın alma karar süreci, Tüketici motivasyonu, Kişilik, Referans grupları, Tüketici motivasyonu, Pazar bölümlendirme, Inovasyon ve tüketici.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tüketici davranışlarının önemi ve tüketici davranışlarını anlamanın pazarlamadaki yeri.
2Tüketici araştırmaları ve bir tüketici araştırmasının tasarımının nasıl yapılacağı.
3Algı ve öğrenme süreçleri
4Tüketici karar alma süreci
5Tüketici motivasyonu
6Kişilik, benlik ve tüketici davranışı
7Tutum ve Tutum Değişikliği
8Arasınav
9Karar Verme
10Satın Alma
11Tüketimde Referans Grup Etkileri
12Tüketici davranışında kültür ve alt kültürün etkisi
13Tüketici davranışının kültürler arası karşılaştırılması
14İnovasyon ve inovasyonun tüketici davranışlarına etkisi.
15Tüketici davranışlarını anlamanın işletme yöneticileri için öneminin değerlendirilmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Koç, E. (2012).Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin. 2) İslamoğlu, A.H. ve Altunışık, R. (2010). Tüketici Davranışları. Beta. Odabaşı, Y.& Barış, G. (2019). Tüketici Davranışı, Mediacat, 3) Solomon, M.R. (2011), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson, 4) Koç, E (2015), Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım, Bölüm 1. 5) Haftalık Konu Bazlı Makale Okumaları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13535
Ev Ödevi14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)169
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1333233
ÖÇ2232332
ÖÇ3121433
ÖÇ4223212
ÖÇ5123433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek