BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ188Tüketim, Toplum ve KültürSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Modernitenin anahtar kavramlarından biri olan tüketim olgusunu anlamak, konumlandırmak, farklı toplumlardaki tüketim kültürlerini tarihsel gelişimi değerlendirmek ve tüketim olgusuyla ilgili araştırmalar yapma konusunda öğrenciler bilgi, beceri ve deneyim sahibi olacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Tüketim olgusuna ilişkin süreçleri anlama ve yorumlama becerisi.
2Tüketim, toplum ve kültür alanında kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme becerisi.
3Araştırma sonuçlarını raporlama ve anlaşılacak şekilde aktarabilme becerisi.
4Disiplinler arası çalışmaların öneminin bilincinde olma ve bu tür çalışmaları yapabilme becerisi.
5Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izleme ve kendini sürekli yenileme bilincinin geliştirilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Derste tüketimin kavramsal ve kurumsal boyutu çeşitli disiplinler perspektifinden ele alınacaktır. Tüketim toplumunun hangi koşullar altında geliştiği, tüketimin insanları hangi bağımlılıklara yönelttiği gibi sorulara yanıt aranacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse Giriş: Kavramlar, Okumalar ve Ödevler
2Tüketim Olgusu
3Kültür Endüstrisi
4Kültür ve Tüketim
5Tüketici Kültürü
6Küresel Tüketim Kültürü
7Sosyal Eşitsizlik ve Tüketim
8Vize Sınavı
9Simularklar, Simülasyon ve Tüketim
10Gösteri Toplumu ve Medya Gösterisi
11İnternet, Sosyal Medya ve Tüketim
12Akışkan Toplum ve Tüketim
13Grup Araştırma Projelerinin Sunumu 1
14Grup Araştırma Projelerinin Sunumu 2
15Grup Araştırma Projelerinin Sunumu 3
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Bourdieu, Pierre, (2015). Ayrım: Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi, Ankara: Heretik Yayınları. 2. Douglas Kellner, (2013). Medya Gösterisi, İstanbul: Açılım Kitap. 3. George Ritzer (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 4. George Ritzer (2014). Toplumun Mcdonaldlaştırılması, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 5. Jean Baudrillard, (2021). Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 6. Thorstein Bunde Veblen, (2021). Aylak Sınıfın Teorisi, Ankara: Heretik Yayıncılık. 7. Theodor W. Adorno, (2021). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, Ankara: İletişim Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Proje Sunma23060
Makale Kritik Etme2612
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1432133
ÖÇ2333332
ÖÇ3233232
ÖÇ4333324
ÖÇ5234325
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek