Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ136Y | Tüketim, Toplum ve Kültür | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Modernitenin anahtar kavramlarından biri olan tüketim olgusunu anlamak, konumlandırmak, farklı toplumlardaki tüketim kültürlerini tarihsel gelişimi değerlendirmek ve tüketim olgusuyla ilgili araştırmalar yapma konusunda öğrenciler bilgi, beceri ve deneyim sahibi olacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tüketim olgusuna ilişkin süreçleri anlama ve yorumlama becerisi. | 2 | Tüketim, toplum ve kültür alanında kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme becerisi. | 3 | Araştırma sonuçlarını raporlama ve anlaşılacak şekilde aktarabilme becerisi. | 4 | Disiplinler arası çalışmaların öneminin bilincinde olma ve bu tür çalışmaları yapabilme becerisi. | 5 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından izleme ve kendini sürekli yenileme bilincinin geliştirilmesi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Derste tüketimin kavramsal ve kurumsal boyutu çeşitli disiplinler perspektifinden ele alınacaktır. Tüketim toplumunun hangi koşullar altında geliştiği, tüketimin insanları hangi bağımlılıklara yönelttiği gibi sorulara yanıt aranacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse Giriş: Kavramlar, Okumalar ve Ödevler | | | 2 | Tüketim Olgusu | | | 3 | Kültür Endüstrisi | | | 4 | Kültür ve Tüketim | | | 5 | Tüketici Kültürü | | | 6 | Küresel Tüketim Kültürü | | | 7 | Sosyal Eşitsizlik ve Tüketim | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Simularklar, Simülasyon ve Tüketim | | | 10 | Gösteri Toplumu ve Medya Gösterisi | | | 11 | İnternet, Sosyal Medya ve Tüketim | | | 12 | Akışkan Toplum ve Tüketim | | | 13 | Grup Araştırma Projelerinin Sunumu 1 | | | 14 | Grup Araştırma Projelerinin Sunumu 2 | | | 15 | Grup Araştırma Projelerinin Sunumu 3 | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Bourdieu, Pierre, (2015). Ayrım: Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi, Ankara: Heretik Yayınları.
2. Douglas Kellner, (2013). Medya Gösterisi, İstanbul: Açılım Kitap.
3. George Ritzer (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
4. George Ritzer (2014). Toplumun Mcdonaldlaştırılması, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
5. Jean Baudrillard, (2021). Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
6. Thorstein Bunde Veblen, (2021). Aylak Sınıfın Teorisi, Ankara: Heretik Yayıncılık.
7. Theodor W. Adorno, (2021). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, Ankara: İletişim Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 2 | 30 | 60 |
Makale Kritik Etme | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|