Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞ104Y | Pazarlama Araştırmaları | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, işletmelerde karar vericilerin daha doğru karar vermelerine yardımcı olabilecek ürün, tüketici ve pazar bilgisinin yöneticiler için bilimsel ve işlevsel bir hale nasıl getirileceği konusunda öğrencilere rehberlik etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yusuf Bilgin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Pazarlama araştırmalarının yöneticiler ve işletme için önemini anlamak | 2 | Pazarlama araştırması yoluyla bilimsel bir bilginin ortaya çıkış serüvenini kavramak | 3 | Bir pazarlama araştırmasını kendi başına yürütebilme kabiliyeti kazanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Pazarlama araştırması, pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması süreci, araştırma tasarımı, nicel araştırma, nitel araştırma, ölçme, veri toplama ve analiz, işlevselleştirme, araştırma raporu hazırlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Pazarlama araştırmasına giriş | | | 2 | Pazarlama araştırması sektörü | | | 3 | Pazarlama araştırması süreci, problemin tanımlanması | | | 4 | Araştırma tasarımı | | | 5 | Birincil ve ikincil veriler nitel araştırma yöntemi | | | 6 | Nicel araştırma yöntemi | | | 7 | Veri toplama araçları: gözlem, mülakat ve anket | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Evren ve Örneklem seçimi | | | 10 | Saha çalışması ve veri kalitesi | | | 11 | Veri analizi | | | 12 | Temel farklılık testleri | | | 13 | Korelasyon ve regresyon analizleri | | | 14 | Bulguların yorumlanması | | | 15 | Raporlama işlemleri | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Burns, A. C., Bush, R. F., & Sinha, N. (2014). Marketing research (Vol. 7). Harlow: Pearson. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 5 | 1 | 4 | 3 | | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|