BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ102YPazarlama StratejileriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama stratejilerini etkileyen mikro ve makro çevresel faktörlerinin, pazarlama araştırması sürecinin, pazar bölümlendirmenin öneminin, hedef pazarlamanın, konumlandırmanın yanı sıra temel pazarlama kavramlarının modern pazarlama bakış açısıyla ele alınması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama plan ve stratejilerinin anlaşılmasına yönelik becerilerin kazandırılması.
2Mevcut pazarlama stratejilerinin uygulanabilirliğine yönelik eleştirel yaklaşımın geliştirilmesi.
3Pazarlamada stratejik düşünmenin öneminin anlaşılması.
4Pazarlama plan ve stratejilerini analizi edebilme becerisinin kazanılması.
5Yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine yönelik düşünsel gelişimin kazandırılması.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlama stratejilerine ilişkin kavramsal, kuramsal ve uygulamalı çalışmalardan hareketle mevcut pazarlama stratejilerinin uygulanabilirliği ile yeni stratejilerin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Bilgilendirme
2Strateji ve Pazarlama
3Stratejik Pazarlama Planlaması
4Durum ve Çevre Analizi
5Müşteri Analizi
6Pazar Analizi
7Rekabet Analizi
8Vize Sınavı
9Temel Pazarlama Stratejileri
10Jenerik Rekabet Stratejileri
11Pazarlama Stratejileri-Düşüş ve Kriz Dönemi
12Saldırı ve Savunma Stratejileri
13Pazar Bölümlendirme Stratejileri
14Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Stratejileri
15Değerlendirme Tartışmaları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Philip Kotler (2019). A’dan Z’ye Pazarlama, Mediacat Kitapları 2) Remzi Altunışık (2019). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Basım Yayım 3) Renee Mauborgne, W. Chan Kim (2021). Mavi Okyanus Stratejisi, Csa Yayın Ajansı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Proje Sunma21530
Makale Kritik Etme2612
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1433323
ÖÇ2333333
ÖÇ3233233
ÖÇ4232332
ÖÇ5333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek