BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞ174Bulanık MantıkSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bulanık mantık ve bulanık küme kuramının öğretilerek bulanık kümelerin kullanılarak hesaplamalar yapılması ve bu hesaplamaların etkin olarak nasıl kullanılacağı bilgisinin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hakan PABUÇCU
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bulanık mantığın temel kavramlarını anlayabilecektir.
2Öğrenciler bulanık küme teorisi kapsamında bulanıklık içeren sistemleri anlayabilecek ve yorumlayabilecektir.
3Öğrenciler bulanık küme teorisini kullanarak belirsizlik içeren problemleri modelleyebilecek ve çözebilecektir.
4Öğrenciler bulanık sistem ile yapay zeka tekniklerini birlikte kullanabilecek, yazılımsal olarak analiz-sentez yapabilecek
5Öğrenciler melez sistem tasarımı geliştirebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bulanık Kümeler; Bulanık Küme İşlemleri; Bulanık Bağıntılar; Bulanık Çizgeler ve Bağıntıları; Bulanık Sayılar; Bulanık Fonksiyonlar; Olasılık ve Belirsizlik; Bulanık Mantık; Bulanık Çıkarım; Bulanık Modelleme ve Kontrol; Bulanık Uzman Sistemler; Bulanık Sistem ve Yapay Sinir Ağları, Uygulama Örnekleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bulanık mantığa giriş
2Bulanıklık kavramı
3Bulanık kümeler ve küme işlemleri
4Bulanık ölçüler ve Bulanıklığın ölçüleri
5Bulanık İlişkiler ve üyelik fonksiyonları
6Bulanık Mantık
7Ara sınav
8Olasılık teorisi
9Olasılık teorisi ve bulanık küme teorisi
10Bulanık sayılar
11Bulanık üyelik fonksiyonları
12Bulanık çıkarım
13Bulanık çıkarım
14Genel değerlendirme ve gözden geçirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Baykal,N.&Beyan,T.,Bulanık Mantık,İlke Temelleri, Bıçakcılar Kitapevi,Ankara,2004. 2.Baykal,N.&Beyan,T.,Bulanık Mantık,Uzman Sistemler ve Denetleyiciler, Bıçakcılar Kitapevi,Ankara,2004. 3.Klir,J. G . & Yuan Bo,Fuzzy Sets and Fuzzy Logic,Theory and Applications,Prentice Hall, PTR, New Jersey,1995. 4. Dubois , D. & Prade, Henri,Fuzzy Sets and Systems,Theory and Applications, Academic Press,New York,1980. 5.Klir,J. G . & Folger, T.,,Fuzzy Sets,Uncertainty and Information,Prentice Hall,New Jersey,1988. 6 - A. Kauffmann ,Introduction to the Theory of Fuzzy Sets. 7- Ross, T.J., Fuzzy Logic with Engineering Applications, Mc-Graw Hill, 1995. 8- Lee, K. H., First Course on Fuzzy Theory and Applications, Springer Verlag, 2005. 9-H. T. Nguyen, E.A. Walker, A First Course in Fuzzy Logic, CRC Press, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1231223
ÖÇ2243331
ÖÇ3342222
ÖÇ4132341
ÖÇ5213243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek