|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İM241 | Akarsu Havzalarında Hidrolik Modelleme Uygulamaları | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Akarsu havzalarını tanıyarak, havzalarda hidrolojik süreçlerin anlaşılması ve matematiksel modeller ile simüle adilmesidir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Akarsu havzalarını tanır | 2 | Akarsu havzalarında hidrolojik süreçleri kavrar | 3 | Akarsu havzalarında sistemleri izleyebilir | 4 | Yağış-akış ilişkisini kavrayabilir | 5 | Matematik temelli hidrolojik modelleri çalıştırabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Su depolama yapıları, yeraltı suları, yüzey suları, yağışlar, yağışlardan oluşan yüzey akışları, suyun toprakta depolanması, buharlaşma ve yoğunlaşma kavramlarının açıklanması, bunların matematiksel modeller yardımıyla simüle adilerek tarımsal sulama, sel ve taşkın gibi hidrolojik süreçlerin yönetilmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Derse giriş ve akarsu havzası tanıtımı | | | 2 | Akarsularda debi ölçüm yöntemleri | | | 3 | Yağış ölçüm yöntemleri | | | 4 | Yağış-akış ilişkisi | | | 5 | Yağışlarda ve akışlarda frekans analizi | | | 6 | Akarsu havzalarında hidrolojik süreçler | | | 7 | Yüzeysel akışı etkileyen faktörler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Akarsu havzalarında hidrolojik modelleme araçları | | | 10 | Akarsu havzalarında hidrolojik model oluşturma | | | 11 | Hidrolojik model proje uygulaması | | | 12 | Hidrolojik model proje uygulaması | | | 13 | Hidrolojik model proje uygulaması | | | 14 | Hidrolojik model proje uygulaması | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Haan, C.T., Barfield, B.J. and Hayes, J.C., “Design Hydrology and Sedimentology for Small Catchments”, Academic Pres Inc., ISBN 0-12-312340-2, 1994, USA
Manning, J.C., “Applied Principles of Hydrology”. Mc Graw-Hill Higher Education , ISBN: 0070108102, 1996
USDA, “Hydrology”. National Engineering Handbook, United States Deportment of Agriculture. Natural Resources Conservation Service, 1997, USA
Djokic, D. and D. Maidment, “Hyrologic and Hyraulic Modelling Support with GIS”. ESRI Press, 2000, CA, USA
"Lindström, G., Pers, C., Rosberg, J., Strömqvist, J., andArheimer, B.: Development and testing of the HYPE (Hy-drological Predictions for the Environment) water quality model for different spatial scales, Hydrol. Res., 41, 295–319,https://doi.org/10.2166/nh.2010.007, 2010 (18) (PDF)
Lindström, G., Pers, C., Rosberg, J., Strömqvist, J., andArheimer, B.: Development and testing of the HYPE (Hy-drological Predictions for the Environment) water quality model for different spatial scales, Hydrol. Res., 41, 295–319,https://doi.org/10.2166/nh.2010.007, 2010 (18)" | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|