BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İM241Akarsu Havzalarında Hidrolik Modelleme UygulamalarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Akarsu havzalarını tanıyarak, havzalarda hidrolojik süreçlerin anlaşılması ve matematiksel modeller ile simüle adilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Akarsu havzalarını tanır
2Akarsu havzalarında hidrolojik süreçleri kavrar
3Akarsu havzalarında sistemleri izleyebilir
4Yağış-akış ilişkisini kavrayabilir
5Matematik temelli hidrolojik modelleri çalıştırabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Su depolama yapıları, yeraltı suları, yüzey suları, yağışlar, yağışlardan oluşan yüzey akışları, suyun toprakta depolanması, buharlaşma ve yoğunlaşma kavramlarının açıklanması, bunların matematiksel modeller yardımıyla simüle adilerek tarımsal sulama, sel ve taşkın gibi hidrolojik süreçlerin yönetilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş ve akarsu havzası tanıtımı
2Akarsularda debi ölçüm yöntemleri
3Yağış ölçüm yöntemleri
4Yağış-akış ilişkisi
5Yağışlarda ve akışlarda frekans analizi
6Akarsu havzalarında hidrolojik süreçler
7Yüzeysel akışı etkileyen faktörler
8Arasınav
9Akarsu havzalarında hidrolojik modelleme araçları
10Akarsu havzalarında hidrolojik model oluşturma
11Hidrolojik model proje uygulaması
12Hidrolojik model proje uygulaması
13Hidrolojik model proje uygulaması
14Hidrolojik model proje uygulaması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Haan, C.T., Barfield, B.J. and Hayes, J.C., “Design Hydrology and Sedimentology for Small Catchments”, Academic Pres Inc., ISBN 0-12-312340-2, 1994, USA Manning, J.C., “Applied Principles of Hydrology”. Mc Graw-Hill Higher Education , ISBN: 0070108102, 1996 USDA, “Hydrology”. National Engineering Handbook, United States Deportment of Agriculture. Natural Resources Conservation Service, 1997, USA Djokic, D. and D. Maidment, “Hyrologic and Hyraulic Modelling Support with GIS”. ESRI Press, 2000, CA, USA "Lindström, G., Pers, C., Rosberg, J., Strömqvist, J., andArheimer, B.: Development and testing of the HYPE (Hy-drological Predictions for the Environment) water quality model for different spatial scales, Hydrol. Res., 41, 295–319,https://doi.org/10.2166/nh.2010.007, 2010 (18) (PDF) Lindström, G., Pers, C., Rosberg, J., Strömqvist, J., andArheimer, B.: Development and testing of the HYPE (Hy-drological Predictions for the Environment) water quality model for different spatial scales, Hydrol. Res., 41, 295–319,https://doi.org/10.2166/nh.2010.007, 2010 (18)"
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14456
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1332213313342
ÖÇ2442223323342
ÖÇ34544332224 3
ÖÇ4543533242444
ÖÇ5555533453445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek