Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MM120 | Mühendislik Laboratuvar Çalışmalarında Deney Tasarımı | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin labaratuvarda yapılan deneylerin bilimsel esaslar çerçevesinde yapabilmelerinin sağlanması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mühendislikte labaratuvar çalışmalarının önemi | 2 | Klasik deney tasarımı | 3 | Faktöriyel deney tasarımı |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Mühendislikte labaratuvar ve çalışmaları yapılma nedenkleri, Güvenilirlik sınırı, t-testi, F-testi, Dunkan testi, , Klasik deney tasarımı yöntemleri ve değrelendirilmesi, Faktöriyel deney tasarımı, Mühendislikte kullanılan diğer tasarımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mühendislikte labaratuvar çalışmalarının önemi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 2 | Mühendislikte labaratuvar çalışmalarının önemi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 3 | Güvenilirlik sınırı | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 4 | t-testi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 5 | F-testi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 6 | Dunkan testi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 7 | Klasik deney tasarımı yöntemleri ve değrelendirilmesi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 8 | Arasınav | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 9 | Faktöriyel deney tasarımı | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 10 | Faktöriyel deney tasarımı | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 11 | Faktöriyel deney tasarımı | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 12 | Mühendislikte kullanılan diğer tasarımlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 13 | Mühendislikte kullanılan diğer tasarımlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 14 | Örnek çalışmalar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 15 | Örnek çalışmalar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
DOUGLAS C. MONTGOMERY, Introduction to Statistical Quality Control, Arizona State University
Erol Özensoy, Teknolojik ve Bilimsel Araştırmalarda Modern Deney Tasarımcılığı ve Optimizasyon Yöntemleri, MTA , Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 12 | 12 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Seminer | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|