Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MM243 | Titreşim Sinyallerinin Analizi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, bilgisayar destekli mühendislik uygulamaları kullanılarak mekanik sistemlerin modellenmesi ve titreşim sinyallarinin analizini ögretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET UYAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Titreşim sistemlerinin matematik modelleri, çözüm yöntemleri ve simülasyona dayalı titreşim sistemlerin tasarımı gerçekleştirecektir. | 2 | ANSYS ve MATLAB programı kullanarak titreşim sistemleri analiz edecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Titreşim sistemlerinin matematik modellerini tasarlanması, çözüm yöntemlerinin seçilmesi, MATLAB programı kullanarak titreşim sistemlerinin matematik modellerini çözülmesi ve ANSYS programı kullanarak titreşim sistemlerini incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | Yok | Yok | 2 | Titreşim sistemlerinin matematiksel modellenmesi | Yok | Yok | 3 | Titreşim sistemlerinin matematiksel modellenmesi | Yok | Yok | 4 | Titreşim sistemlerinin MATLAB destekli çözümü | Yok | Yok | 5 | Titreşim sistemlerinin MATLAB destekli çözümü | Yok | Yok | 6 | Titreşim sistemlerinin ANSYS destekli simülasyonu | Yok | Yok | 7 | Titreşim sistemlerinin ANSYS destekli simülasyonu | Yok | Yok | 8 | Arasınav | yok | yok | 9 | Adım ve Darbe girdi titreşim cevapları | yok | yok | 10 | Adım ve Darbe girdi titreşim cevapları | yok | yok | 11 | Harmonik girdi titreşim cevapları | Yok | yok | 12 | Harmonik girdi titreşim cevapları | yok | yok | 13 | Periyodik girdi titreşim cevapları | yok | yok | 14 | Titreşim sinyallerinin örneklenmesi, filtreleme ve dijital sinyal işleme | yok | yok | 15 | Titreşim sinyallerinin örneklenmesi, filtreleme ve dijital sinyal işleme | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
L. Balmer, Signals and Systems: An Introduction, Second Edition, Prentice- Hall, 1997. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|