|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MM227 | Hidroelektrik Enerji Sistemleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | "Hidroelektrik santraların planlanması ve tasarımı ile ilgili bilgilerin aktarılması,
Fayda-Maliyet analizlerinin yapılması" | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hidroelektrik enerji potansiyelini hesaplamayı öğrenirler | 2 | Hidroelektrik enerji üretim tesislerinin planlaması için gerekli alt yapıya sahip olurlar | 3 | Hidroelektrik enerji üretim tesislerinin elemanlarının tasarımını öğrenirler | 4 | Öğrendiklerini tasarlama becerisini kazanırlar . |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Şebekelerin enerji ve güç gereksinimleri, Konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan enerji üretim kaynaklarının karşılaştırılması, Debi süreklilik, toplam debi çizgisi ve optimum tasarım debisinin tanımlanması, Hidroelektrik tesislerinin sınıflandırılmaları, elemanları ve çalışma prensipleri, Biriktirmeli ve biriktirmesiz sistemler, gerekçeleri ve çalışma prensipleri, Basınçlı akımla isale, denge bacaları, cebri boru ve diğer elemanların tanımlanması ve işlevleri, Serbest yüzeyli isale, çökeltme havuzları, yükleme odası kavramları, Pompajlı sistemler, gerekçeleri ve çalışma prensipleri, Türbin tipleri, Fayda / maliyet analizi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dünya’da ve Türkiye’de Hidroelektrik Enerjinin Durumu | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 2 | Şebekelerin enerji ve güç gereksinimleri, hidrojen, güneş, rüzgar, biokütle , jeotermal vs... gibi alternatif enerji kaynakları | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 3 | Konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan enerji kaynaklarının karşılaştırılması | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 4 | Elemanter hidrolik bilgileri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 5 | HE tesislerin sınıflandırılmaları, elemanları ve çalışma prensipleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 6 | Debi gidiş, debi süreklilik, toplam debi çizgisi ve optimum tasarım debisinin tanımlanması | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 7 | Biriktirmeli sistemler, gerekçeleri ve çalışma prensipleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 8 | Arasınav | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 9 | Biriktirmesiz sistemler, gerekçeleri ve çalışma prensipleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 10 | Basınçlı akımla isale, denge bacaları , cebri boru ve diğer elemanların tanımlanması ve işlevleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 11 | Serbest yüzeyli isale , çökeltme havuzları, yükleme odası kavramları | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 12 | Pompaj biriktirmeli sistemler, gerekçeleri ve çalışma prensipleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 13 | Türbin tipleri ve seçimleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 14 | Hidroelektrik sistemlerin fayda - maliyet analizi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 15 | Sunumlar ve değerlendirilmesi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Öziş, Ü. (1991). “Su Kuvveti Tesislerinin Planlama Esasları”, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik – Mimarlık Fakültesi Yayınları, No.197, İzmir.
Scheleiermacher, E. (1967). “Su Kuvveti Tesisleri İnşaat ve Proje Esasları”, Teknik Üniversite Matbaası, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 1 | 12 | 12 | Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 | Seminer | 1 | 6 | 6 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|