Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MM258 | Bilgisayar Programlama- MATLAB | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Farklı programlama dilleri kavram ve paradigmalarını (zorunlu, işlevsel ve nesne-yönelimli gibi) öğretmek. Farklı programlama kavramlarının farklı tip dillerde nasıl ele alındığını öğretmek. Öğrencilerin çeşitli programlama dilleri kullanarak geliştirecekleri ödev programlar yoluyla öğrendikleri bilgileri uygulamasına olanak tanımak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencilerin çağdaş programlama dillerinin temel yapılarını öğrenmesi | 2 | Öğrencilerin farklı programlama dillerinin avantaj/dezavantajlarını değerlendirebilmesi için gereken bilgi birikimine sahip olması | 3 | Derleyici tasarımı konusunda gereken altyapı bilgisini edinme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Programlama dilleri kavramları: sözdizim ve anlamdizim, tip kavramı, değerler, deyimler ve cümleler. Program yapısı. Prosedürler ve fonksiyonlar. Yapılandırılımış veri. Soyutlama ve sarma. Kalıt. Dinamik bağlama. Sözkonusu programlama kavramları zorunlu, işlevsel ve nesne-yönelimli programlama dilleri vasıtasıyla öğretilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ön bilgiler ve giriş | | | 2 | Sözdizim ve anlamdizim | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 3 | Sözcük ve sözdizim analizi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 4 | Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 5 | Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 6 | Veri tipleri, Deyimler | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 7 | Deyimler ve Atama cümleler | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 8 | Arasınav | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 9 | Cümle düzeyinde kontrol yapıları | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 10 | Altprogramlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 11 | Altprogramlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 12 | Altprogramların gerçekleştirimi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 13 | Soyut veri tipleri ve sarma | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 14 | İşlevsel programlama | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 15 | İşlevsel programlama | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, 10th Edition, Pearson, 2012. ISBN #978-0-321-50968-0.
David A. Watt, Programming Language Design Concepts, Wiley, 2004 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 12 | 12 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Seminer | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|