|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MM250 | Kompozit Malzemeler Mekaniği | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere kompozit malzemelerin tanımı, sınıflandırılması, mikro ve makro açıdan mekanik davranışlarının belirlenmesi, kompozit malzemede hangi hasar kriterlerinin kullanılacağını ve problemlerin çözüm metotlarını vermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Recep ÇATAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kompozit malzemeleri sınıflandırabilme | 2 | Kompozit malzemelerin gerilme-şekil değiştirme ilişkilerini ifade edebilme | 3 | Kompozit malzemelerin mekanik özellerini belirleyebilme | 4 | Kompozit malzemelerin hasar kriterlerini kullanabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kompozit malzemelerin sınıflandırılması ve genel olarak kompozirler hakkında bilgilendirme, Tabaka makro-mekanik analizi, Çeşitli malzemeler için Hooke kanunu, Tek yönlü tabakalı kompozitler için hooke kanunu, Keyfi açılı kompozitler için hooke kanunu, Tabaka mikro-mekanik analizi, Tabakalı kompozitler için makro-mekanik analizler, Tabakalı kompozitler için gerilme-şekil değiştirme bağıntıları, Tabakalı kompozitler için kırılma kriterleri, Tabakaların özel durumları, Simetrik tabakalı kompozitler, Simetrik olmayan tabakalı kompozitler, Açılı tabakalı kompozitler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kompozit Malzemelerin Sınıflandırılması ve Karakteristikleri, Kompozit Malzemelerin Mekanik Davranışı, | | | 2 | Fiber takviyeli Tabakalı Kompozitlerin Temel Terminolojisi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 3 | Anizotropik Malzemelerin Gerilme-Şekil Değiştirme İlişkileri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 4 | Ortotropik Malzemelerin Mühendislik Sabitleri, Elastik Sabitlerin Kısıtları, Bir Ortotropik Malzemede Düzlem Gerilme için Gerilme-Şekil Değiştirme İlişkileri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 5 | Keyfi Oryantasyonlu Laminanın Gerilme-Şekil Değiştirme İlişkileri, Ortotropik Laminanın Değişmeyen Özellikleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 6 | Mukavemet Kavramları, Mukavemet ve Direngenliğin Deneysel Belirlenmesi, | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 7 | Maksimum Gerilme Teorisi, Maksimum Şekil Değiştirme Teorisi, Tsai-Hill TeoriMaksimum Gerilme Teorisi, | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 8 | Arasınav | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 9 | E1, E2, NU12 ve G12 nin belirlenmesi
Fiber Doğrultusunda Çeki Mukavemeti, Eşit Mukavemetli Fiberler | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 10 | Fiber Doğrultusunda Bası Mukavemeti, Enlemesine Mode, Summary Remarks on Mikromekanik üzerine Özet Yorumlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 11 | Klasik Laminasyon Teorisi, Laminanın Gerilme-Şekil Değiştirme İlişkisi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 12 | Tabakalı Kompozitte (Laminat) Şekil Değiştirme ve Gerilme Değişimi, Kuvvet ve Moment Bileşenleri | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 13 | Tek Tabakalı Konfigürasyon, Simmetrik Laminatlar, Antisimetrik Laminat, Simmetrik olmayan Laminatlar | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 14 | Genel Tekrar ve Öğrenilen Bilgilerin Değerlendirilmesi | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar | 15 | | Ders Notları | Önerilen Kaynaklar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mechanics of Composite Materials (Second Editon), R.M. Jones, Taylor & Francis Group, 1999.
Principles of Composite Materials Mechanics, Ronald F. Gibson, Mc Graw-Hill, 1994.
Autar K. Kaw, Mechanics of Composite Materials. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|