Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR408.6B | Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dini-tasavvufi Türk edebiyatı kavramını ve kapsamını açıklayıp söz konusu alan içerisinde incelenen edebi ürünlerin kimler tarafından ne zaman ve niçin üretildiğini öğreterek metinleri bu bilgilerin de ışığında tahlil etme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dini-tasavvufi Türk edebiyatının içerik ve kapsamını öğrenir. | 2 | Tekke, tarikat ve tasavvuf kavramlarını öğrenerek bunlar arasındaki ilişkileri kavrar. | 3 | Dini-tasavvufi Türk edebiyatının türlerini bilir. | 4 | Dini-tasavvufi Türk edebiyatının dönemlerini ve bu dönemlerin genel özelliklerini öğrenir. | 5 | Dini-tasavvufi Türk edebiyatı metinlerini tahlil etme becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste, dini-tasavvufi Türk edebiyatıyla ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlarla dini-tasavvufi Türk edebiyatının içerik ve kapsamı, türleri, dönemleri, temsilcileri ve eserleri anlatılacak, açıklanacak ve yorumlanacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatına Genel Giriş: Dersin amacı, içeriği ve kapsamı hakkında genel bilgiler. | | | 2 | Tekke Kavramı: Tekke nedir, ne zaman, nerede, kimler tarafından ve niçin ortaya çıkarılmıştır? | | | 3 | Tarikat Kavramı: Tarikat nedir, Türklerin mensup olduğu ve Anadolu’da varlık gösteren tarikatlar. | | | 4 | Tasavvuf Kavramı: Tasavvuf nedir, diğer dinlerde, İslam’da ve Türklerde tasavvuf. | | | 5 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Nazım Şekil ve Türleri: Mensur türler | | | 6 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Nazım Şekil ve Türleri: Manzum türler | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Dönemleri: 12 ila 20. yy. arası dini-tasavvufi Türk edebiyatı | | | 9 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Ahmet Yesevi | | | 10 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Yunus Emre | | | 11 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Seyyid Nesimi | | | 12 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Hacı Bayram-ı Veli | | | 13 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Niyazi-i Mısri | | | 14 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Virani | | | 15 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Edip Harabi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Oğuz, M. Öcal vd; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay.
Güzel, Abdurrahman; Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay.
Köprülü, Fuad; Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar
Köprülü, Fuad; Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yay.
Kara, Mustafa; Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|