BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR408.6BDini Tasavvufi Halk EdebiyatıSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dini-tasavvufi Türk edebiyatı kavramını ve kapsamını açıklayıp söz konusu alan içerisinde incelenen edebi ürünlerin kimler tarafından ne zaman ve niçin üretildiğini öğreterek metinleri bu bilgilerin de ışığında tahlil etme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dini-tasavvufi Türk edebiyatının içerik ve kapsamını öğrenir.
2Tekke, tarikat ve tasavvuf kavramlarını öğrenerek bunlar arasındaki ilişkileri kavrar.
3 Dini-tasavvufi Türk edebiyatının türlerini bilir.
4Dini-tasavvufi Türk edebiyatının dönemlerini ve bu dönemlerin genel özelliklerini öğrenir.
5 Dini-tasavvufi Türk edebiyatı metinlerini tahlil etme becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste, dini-tasavvufi Türk edebiyatıyla ilgili temel kavramlar ve yaklaşımlarla dini-tasavvufi Türk edebiyatının içerik ve kapsamı, türleri, dönemleri, temsilcileri ve eserleri anlatılacak, açıklanacak ve yorumlanacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatına Genel Giriş: Dersin amacı, içeriği ve kapsamı hakkında genel bilgiler.
2Tekke Kavramı: Tekke nedir, ne zaman, nerede, kimler tarafından ve niçin ortaya çıkarılmıştır?
3 Tarikat Kavramı: Tarikat nedir, Türklerin mensup olduğu ve Anadolu’da varlık gösteren tarikatlar.
4 Tasavvuf Kavramı: Tasavvuf nedir, diğer dinlerde, İslam’da ve Türklerde tasavvuf.
5 Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Nazım Şekil ve Türleri: Mensur türler
6Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Nazım Şekil ve Türleri: Manzum türler
7Ara sınav
8Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Dönemleri: 12 ila 20. yy. arası dini-tasavvufi Türk edebiyatı
9Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Ahmet Yesevi
10Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Yunus Emre
11Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Seyyid Nesimi
12Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Hacı Bayram-ı Veli
13 Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Niyazi-i Mısri
14Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Virani
15Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı Temsilcileri: Edip Harabi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oğuz, M. Öcal vd; Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay. Güzel, Abdurrahman; Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı, Akçağ Yay. Köprülü, Fuad; Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar Köprülü, Fuad; Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yay. Kara, Mustafa; Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, Dergah Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14114
Bireysel Çalışma8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ23           
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek