BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR408.5BGeleneksel Türk TiyatrosuSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımlarla Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla, Ortaoyunu ve çağdaş yorumlar tartışılacak ve yorumlanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci, Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımlarla Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla ve Ortaoyunu gibi geleneksel tiyatro geleneklerini ve çağdaş yorumları açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir.
2Bu edebiyatın üretildiği kültürü bilir ve tanır.
3Oyunun işlevi ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
4Oyunun insan yaşamındaki önemini anlar.
5Türk halk tiyatrosunun temel özelliklerini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk Halk Tiyatrosu: Temel kavramlar ve yaklaşımlar Köy Seyirlik Oyunlar Karagöz Meddahlık Kukla Ortaoyunu Tuluat tiyatrosu Çağdaş yorumlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar ve yaklaşımlar
2Köy Seyirlik Oyunları
3Köy Seyirlik Oyunları
4Karagöz
5Karagöz
6Karagöz
7Ara sınav
8Meddahlık
9Meddahlık
10Orta Oyunu
11Kukla
12Tuluat Tiyatrosu
13Tuluat tiyatrosu
14Çağdaş gösteriler ve sanatçılar
15Çağdaş gösteriler ve sanatçılar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
And, M. (1985). Geleneksel Türk Tiyatrosu. İstanbul: İnkılap Kitabevi. Özdemir, N. (2006).?Türk Halk Tiyatrosu?, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay. Sönmez, S. (Hazl.). (2000). Karagöz Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul. Oral, Ü. (Hazl.). (2005). Kukla Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul. Elçin, Ş. (1991). Anadolu Köy Orta Oyunları . Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayınları. Ankara. Diğer yayınlar.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Gösterme14114
Alan Gezisi8216
Alan Çalışması14114
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek