Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR408.5B | Geleneksel Türk Tiyatrosu | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımlarla Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla, Ortaoyunu ve çağdaş yorumlar tartışılacak ve yorumlanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımlarla Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla ve Ortaoyunu gibi geleneksel tiyatro geleneklerini ve çağdaş yorumları açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. | 2 | Bu edebiyatın üretildiği kültürü bilir ve tanır. | 3 | Oyunun işlevi ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Oyunun insan yaşamındaki önemini anlar. | 5 | Türk halk tiyatrosunun temel özelliklerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Halk Tiyatrosu: Temel kavramlar ve yaklaşımlar
Köy Seyirlik Oyunlar
Karagöz
Meddahlık
Kukla
Ortaoyunu
Tuluat tiyatrosu
Çağdaş yorumlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar
| | | 2 | Köy Seyirlik Oyunları | | | 3 | Köy Seyirlik Oyunları | | | 4 | Karagöz | | | 5 | Karagöz | | | 6 | Karagöz | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Meddahlık | | | 9 | Meddahlık | | | 10 | Orta Oyunu | | | 11 | Kukla | | | 12 | Tuluat Tiyatrosu | | | 13 | Tuluat tiyatrosu | | | 14 | Çağdaş gösteriler ve sanatçılar | | | 15 | Çağdaş gösteriler ve sanatçılar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
And, M. (1985). Geleneksel Türk Tiyatrosu. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Özdemir, N. (2006).?Türk Halk Tiyatrosu?, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay.
Sönmez, S. (Hazl.). (2000). Karagöz Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul.
Oral, Ü. (Hazl.). (2005). Kukla Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul.
Elçin, Ş. (1991). Anadolu Köy Orta Oyunları . Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayınları. Ankara.
Diğer yayınlar.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Alan Gezisi | 8 | 2 | 16 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|