BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR411.2BTürk Destanları ve Destancılık GeleneğiSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Destan kavramını sözlü gelenek çerçevesinde değerlendirerek, kaynak eserler ve destan metinleri üzerinde incelemeler yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilir.
2Öğrenci, Türk dilinin tarihi ve çağdaş çeşitli evrelerini ve bunların ayırt edici dil özelliklerini sıralayabilir.
3Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sözlü gelenek çerçevesinde destan kavramı, kaynak eserler ve destan metinleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Destan teriminin tanımı ve kapsamı.
2Destanların tasnifi meselesi.
3Destan -Menkıbe-hikaye, efsane terimlerinin karşılaştırılması.
4Türk destanlarının oluşum, yayılma ve yazıya geçirilme süreçleri.
5Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Çin-Arap-Fars ve Batı kaynakları.
6Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Türkçe tarihsel destan külliyatına toplu bakış : Divanu Lugati't-Türk, Tevarih-i Ali Selçuk.
7Çalışma Haftası
8ara sınav
9Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Türkçe tarihsel destan külliyatına toplu bakış Çingiz-name, Oğuz-name vd.)
10Yazılı kaynaklarda Türk destanları: Şecere-i Türk, Şecere-i Terakime
11Yazılı Kaynaklarda Türk Destanları: Kitab-ı Dede Korkut.
12Destan söyleme geleneği, destancı, akıncı, yır ve kopuz terimleri.
13Destan metinlerinin yapısı; boy, kol, boy boylamak, soy soylamak kavramları
14Destan metinlerinin anlambilimsel çözümlenmesi.
15Türk destanlarının karakteristik özellikleri.
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arat, R. Rahmeti (1987) Oğuzname. Ankara, TKAE yay. Ergin, M. (1989) Dede Korkut Kitabı I (Giriş, Metin, Faksimile). Ankara, TDK yay. Esin Emel (2001) Türk Kozmolojisine Giriş. İstanbul, Kabalcı yay İnan, A. (1991) Makaleler ve İncelemeler I-II, Ankara, TTK yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma000
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek