BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR220.2BEğitim SosyolojisiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim ve diğer sosyal kurumlar arasındaki ilişkiyi çözümleyerek eğitimin sosyal fonsiyonlarını tespit etmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ortaçağ toplumlarının;eğitiminin yapısı ve bu yapıda o dönemin felsefesinin etkisini açıklamak
2Modern çağlarda ve günümüzde toplum ve tüm toplumsal kurumların gelişim sürecinde etkili olan felsefelerin etkisini değerlendirmek.
3Modernizm ve postmodernizm felsefeleri ışığında toplum ve eğitim olgularındaki değişimi ve bunun toplumsal olaylara olan etkisini değerlendirmek
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi kavramlarını öğrenip eğitim sosyolojisinin önemini, toplum ve kurumlar açısından işlevini özellikle de bu alanın eğitimcilere olan katkılarını kavramak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyoloji ve eğitim ile ilgili temel kavramlar
2Eğitim sosyolojisine katkıda bulunan düşünürler; Durkheim, Max Weber
3Ziya Gökalp, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun düşünceleri
4İlkçağ toplum yapısı ve felsefenin kurumlara olan etkisi;Sokrates, Platon, Aristoteles,Sofistler
5Ortaçağ toplum yapısı, Doğu ile Batı kurumlarının karşılaştırılması, felsefenin etkisi; Aquinas, Bacon, Farabi, İbni Sina
6Rönesans dönemi; felsefesi, sanatı siyaseti ve eğitim kurumları
7Modernizm, küreselleşme eğitim felsefesindeki değişim; geleneksel ve modern eğitim kuramları. Marx, Comte ve Rousseau’nun felsefeleri
8Ara sınav
9İnsan hakları ihlalleri ve haklara olan duyarlılığı artırmanın yolları
10Bilgi toplumunda medyanın ve eğitimin önemi; medya etiği ve diğer meslek etikleri
11Feminizm ve kadın erkek eşitliği; namus cinayetleri
12Toplumsal değerler, normlar, örgütler ve toplumsal sorumluluk bilinci oluşturmada eğitimin önemi
13Şiddet olgusunun analizi; Toplumumuzda ve dünyada şiddet olaylarının değerlendirilmesi
14Diyalog, dünya vatandaşlığı ve din kardeşliğinin önemi
15Genel tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gutek , L. Gerald, (2006) Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Çev. Nesrin Kale, Ütopya Yan. Ankara. Ders notları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma000
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek