Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR220.2B | Eğitim Sosyolojisi | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim ve diğer sosyal kurumlar arasındaki ilişkiyi çözümleyerek eğitimin sosyal fonsiyonlarını tespit etmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ortaçağ toplumlarının;eğitiminin yapısı ve bu yapıda o dönemin felsefesinin etkisini açıklamak | 2 | Modern çağlarda ve günümüzde toplum ve tüm toplumsal kurumların gelişim sürecinde etkili olan felsefelerin etkisini değerlendirmek. | 3 | Modernizm ve postmodernizm felsefeleri ışığında toplum ve eğitim olgularındaki değişimi ve bunun toplumsal olaylara olan etkisini değerlendirmek | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi kavramlarını öğrenip eğitim sosyolojisinin önemini, toplum ve kurumlar açısından işlevini özellikle de bu alanın eğitimcilere olan katkılarını kavramak.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyoloji ve eğitim ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Eğitim sosyolojisine katkıda bulunan düşünürler; Durkheim, Max Weber | | | 3 | Ziya Gökalp, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun düşünceleri | | | 4 | İlkçağ toplum yapısı ve felsefenin kurumlara olan etkisi;Sokrates, Platon, Aristoteles,Sofistler | | | 5 | Ortaçağ toplum yapısı, Doğu ile Batı kurumlarının karşılaştırılması, felsefenin etkisi; Aquinas, Bacon, Farabi, İbni Sina | | | 6 | Rönesans dönemi; felsefesi, sanatı siyaseti ve eğitim kurumları | | | 7 | Modernizm, küreselleşme eğitim felsefesindeki değişim; geleneksel ve modern eğitim kuramları. Marx, Comte ve Rousseau’nun felsefeleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İnsan hakları ihlalleri ve haklara olan duyarlılığı artırmanın yolları | | | 10 | Bilgi toplumunda medyanın ve eğitimin önemi; medya etiği ve diğer meslek etikleri | | | 11 | Feminizm ve kadın erkek eşitliği; namus cinayetleri | | | 12 | Toplumsal değerler, normlar, örgütler ve toplumsal sorumluluk bilinci oluşturmada eğitimin önemi | | | 13 | Şiddet olgusunun analizi; Toplumumuzda ve dünyada şiddet olaylarının değerlendirilmesi | | | 14 | Diyalog, dünya vatandaşlığı ve din kardeşliğinin önemi | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gutek , L. Gerald, (2006) Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Çev. Nesrin Kale, Ütopya Yan. Ankara. Ders notları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|