|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR216.2B | Kitle İletişimi ve Türkçe | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek,
2) Kitle iletişim araçlarının modern toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini karşılaştırabilecek,
3) Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek, | 2 | Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir. | 3 | | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek,
2) Kitle iletişim araçlarının modern toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini karşılaştırabilecek,
3) Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İletişimin Tanımı, Ögeleri ve İletişim Türleri | | | 2 | Kitle İletişim Araçları, İşlevleri, Toplum Hayatındaki Yeri | | | 3 | İletişim ve Dil | | | 4 | Medya Yanıltmaları ve Eleştirel Düşünme | | | 5 | Medya Okuryazarlığı | | | 6 | Kitle İletişim Araçlarında Türkçenin Kullanımı | | | 7 | Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kültür, Edebiyat ve Radyo, Kültür, Edebiyat ve Sinema | | | 10 | Kültür, Edebiyat ve Radyo, Kültür, Edebiyat ve Sinema | | | 11 | Kültür, Edebiyat ve Televizyon | | | 12 | Kültür, Edebiyat ve İnternet | | | 13 | Kitle İletişim Araçlarıyla Türkçe Öğretimi | | | 14 | Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Öğretimi Üzerindeki Yarar ve Zararları | | | 15 | Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Öğretimi Üzerindeki Yarar ve Zararları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ÇAMDERELİ, Mete, İletişime Giriş, Dem Yay., İstanbul 2008.
DEMİRAY, Uğur (editör) , Etkili İletişim, PegemA Yay., İstanbul 2004.
GÜNAY, V. Doğan, Dil ve İletişim, Multilingual Yay., İstanbul 2004.
GÜZ, Nurettin, Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları, Nobel Yay., Ankara 2005.
ÖZBAY, Murat, "Televizyonla Türkçe Öğretimi", Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üni. Sos. Bili. Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Bilim Dalı, Ankara 1991
ÖZDEMİR, Nebi, Medya Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 1 | 7 | 7 | Takım/Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 | Proje Sunma | 4 | 5 | 20 | Seminer | 3 | 10 | 30 | Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 | Okuma | 4 | 5 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|