BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR216.2BKitle İletişimi ve TürkçeSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek, 2) Kitle iletişim araçlarının modern toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini karşılaştırabilecek, 3) Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek,
2Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1) İletişim, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek, 2) Kitle iletişim araçlarının modern toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini karşılaştırabilecek, 3) Sosyal yaşamda medya okuryazarlığı kavramının önemine dikkat çekmek için projeler geliştirebilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişimin Tanımı, Ögeleri ve İletişim Türleri
2Kitle İletişim Araçları, İşlevleri, Toplum Hayatındaki Yeri
3 İletişim ve Dil
4Medya Yanıltmaları ve Eleştirel Düşünme
5 Medya Okuryazarlığı
6Kitle İletişim Araçlarında Türkçenin Kullanımı
7Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya
8Ara sınav
9Kültür, Edebiyat ve Radyo, Kültür, Edebiyat ve Sinema
10Kültür, Edebiyat ve Radyo, Kültür, Edebiyat ve Sinema
11Kültür, Edebiyat ve Televizyon
12Kültür, Edebiyat ve İnternet
13Kitle İletişim Araçlarıyla Türkçe Öğretimi
14Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Öğretimi Üzerindeki Yarar ve Zararları
15Kitle İletişim Araçlarının Türkçe Öğretimi Üzerindeki Yarar ve Zararları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÇAMDERELİ, Mete, İletişime Giriş, Dem Yay., İstanbul 2008. DEMİRAY, Uğur (editör) , Etkili İletişim, PegemA Yay., İstanbul 2004. GÜNAY, V. Doğan, Dil ve İletişim, Multilingual Yay., İstanbul 2004. GÜZ, Nurettin, Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları, Nobel Yay., Ankara 2005. ÖZBAY, Murat, "Televizyonla Türkçe Öğretimi", Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üni. Sos. Bili. Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Bilim Dalı, Ankara 1991 ÖZDEMİR, Nebi, Medya Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma177
Takım/Grup Çalışması4520
Proje Sunma4520
Seminer31030
Makale Kritik Etme4520
Okuma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15           
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek