BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR215.2BHalk BilimiSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı halkbilimine dair temel kavramların öğretilmesi ve halkbilimi kuramlarının tarihsel gelişimi hakkında öğrencinin bilgi sahibi, olmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Halkbiliminin temel kavramlarını öğrenir
22. Halkbilimi kuramlarının tarihsel gelişimini açıklar
33. Halkbiliminin mahiyetini ve temel araştırma alanlarını kavrar
44. Halkbiliminin alan araştırması yöntemlerini tanır ve alan araştırmasında uygular
55. Bir bilim olarak halkbiliminin kültürel ve felsefi temellerini çözümler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkbiliminin temel kavramları Bir bilim olarak halkbiliminin kültürel ve felsefi temelleri Halkbiliminin tarihsel gelişimi Halkbiliminin mahiyeti ve temel araştırma alanları Halkbiliminin alan araştırması yöntemleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel giriş : Halkbilimi nedir?
2Halkbilimi çalışmalarının tarihçesi.
3Pratisyen bir halkbilimcinin sahip olması gereken entelektüel araç ve gereçler. Ulusal halkbilimi kuramlarının genel nitelikleri ve bazı ülkelerdeki uygulamalar
4Türk halkbilimi çalışmalarının tarihçesi. Türk halkbilimi çalışmalarının kadrosu. Türk halkbilimi köy, kasaba ve kent monografisi çalışma planı
5Halk bilimi alan araştırması yöntemleri : derlemenin planlama ve Hazırlık safhası araştırma konusunun tespiti, analizi ve derleme Planlamada zaman meselesi ; sahaya çıkmadan önce yapılacak hazırlıklar
6Halk bilimi alan araştırması yöntemleri : derlemenin planlama ve Hazırlık safhası araştırma konusunun tespiti, analizi ve derleme Planlamada zaman meselesi ; sahaya çıkmadan önce yapılacak hazırlıklar
7Halkbilimi alan araştırması yöntemleri : Gözlem yoluyla derleme yöntemleri. Gözlem tekniği ve çeşitleri nelerdir? Gözlemler nasıl ve ne zaman kaydedilmelidir? Neyin veya nelerin gözlemi yapılmalıdır?
8Halk bilimi alan araştırması yöntemleri: Görüşme (mülakat) yoluyla derleme yöntemleri Mülakât çeşitleri ve mülakat yoluyla elde edilen malzemenin kontrolü Mülâkatta sosyal ortamın yeri ve önemi Derlenen malzemenin arşivlenmeye hazır hale getirilmesi
9Ara Sınav
10Avrupa düşünce tarihinde halkbilimi ve halkbiliminin bağımsız bir bilimsel bir disipline dönüşmesi
11Erken Dönem Halkbilimi Kuramları:
12Erken Dönem Halkbilimi Kuramları:
13Tarihi-Coğrafi Fin Okulu
14Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları
15Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.)Çobanoğlu, Ö.Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ank. 2002. 2)Goldstein, K.Sahada Derleme Metotları. (çev. A. Uysal) Kültür Bakanlığı. Ankara 1977. 3.)Jackson, Bruce.Fieldwork. University of Illinois Press. Chicago 1987. 4.)Toelken, Barre.The Dynamics of Folklore. Hougto Mifflin Company, Boston 1979.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Alan Çalışması515
Bireysel Çalışma515
Ev Ödevi515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek