|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR213.3B | Eski Türkçe | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin Amaçları En Eski Türkçe metinlerin dilini, yapısını, sözvarlığını öğretmek
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | | 2 | Dersin sonunda öğrenci en eski Türkçe yazıtları, Orhon yazıtlarını okuyup anlayabilir, dil yapısını, dilbilgisini çözümleyebilir | 3 | | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin İçeriği En Eski Türkçe metinlerin dili
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 Orhon ve Yenisey Yazıtlarının bulunuş öyküsü, yazıtlarda kullanılan yazı | | | 2 | 2 Yazıtlarda kullanılan yazı ve yazım özellikleri
| | | 3 | 3 Orhon Türkçesinde ad çekimi, durum ekleri
| | | 4 | 4 Orhon Türkçesinde eylem çekimi
| | | 5 | 5 Kültigin yazıtının Güney yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 6 | 6 Kültigin yazıtının Güney yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 7 | 7 Kültigin yazıtının Güney yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 8 | 8 Kültigin yazıtının Doğu yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 9 | 9 Kültigin yazıtının Doğu yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 10 | 10 Kültigin yazıtının Doğu yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 11 | 11 Tunyukuk yazıtının Batı yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 12 | 12 Tunyukuk yazıtının Batı yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 13 | 14 Tunyukuk yazıtının Batı yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 14 | 13 Tunyukuk yazıtının Batı yüzünün okunup çevrilmesi, çözümlenmesi
| | | 15 | 15 Genel Değerlendirme
| | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Talat Tekin, Orhon Yazıtları, TDK, Ankara 1988.
2. Talat Tekin, Tunyukuk Yazıtı, TDAD 5, Ankara 1995.
3. Talat Tekin, Orhon Yazıtları. Kül Tigin, Bilge Kağan, Tunyukuk, İstanbul
2003 (3. baskı).
4. Hüseyin N. Orkun, Eski Türk Yazıtları, I-IV, TDK 1936-1941, (1986) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 0 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|