|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR213.2B | Aşıklık Geleneği | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Âşık tarzı kültür geleneğinin sözlü kültür ortamında yapısal şekilleniş özellikleri ve sosyo-kültürel işlevlerini; temsilci/icracı ve icra töresi, tür şekil ve müzikal yapı, muhteva ve işleyiş bakımlarından tahlil etmeyi öğretmek. Âşık tarzı kültür geleneğinin divan ve tekke tarzı kültür gelenekleriyle müşterek ve farklılıklarını kavratmak. Gelenek temsilcilerini ve mevcut edebi ürünlerin değerlendirilmesini yapmayı öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Bu dersin sonunda öğrenci, Sözlü, yazılı ve elektronik kültür ortamı kavramlarını öğrenir. | 2 | 2. Türk ozanlık geleneğinin kökeni, oluşumu, gelişimi ve emel özelliklerini; Türk ozanlık geleneğinde tekke kurumuna ve kahvehane kurumuna bağlı değişim ve dönüşümlerini öğrenir. | 3 | 3. Âşık tarzı kültür geleneğinin sözlü kültür ortamında yapısal şekilleniş özellikleri ve sosyo-kültürel işlevlerini; temsilci/icracı ve icra töresi, tür şekil ve müzikal yapı, muhteva ve işleyiş bakımlarından tahlil etmeyi öğrenir. | 4 | 4. Âşık tarzı kültür geleneğinin divan ve tekke tarzı kültür gelenekleriyle müşterek ve farklılıklarını kavrar. Gelenek temsilcilerini ve mevcut edebi ürünlerin değerlendirilmesini yapmayı öğrenir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Türk ozanlık geleneği: köken oluşum ve gelişimi, temel özellikleri,
Türk ozanlık geleneğinde tekke kurumuna bağlı değişim ve dönüşümler,
Türk ozanlık geleneğinde kahvehane kurumuna bağlı değişim ve dönüşümler,
Âşık tarzı kültür geleneğinin sözlü kültür ortamında yapısal şekilleniş özellikleri ve sosyo-kültürel işlevleri (temsilci/icracı ve icra töresi; tür ş/ekil ve müzik; muhteva ve işleyiş),
Âşık tarzı kültür geleneğinin divan ve tekke tarzı kültür gelenekleriyle müşterek ve farklılıkları,
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Genel giriş: sözlü, yazılı ve elektronik kültür kavramları | | | 2 | Türk ozanlık geleneği , kökeni, gelişimi | | | 3 | Türk ozanlık geleneğinin özellikleri | | | 4 | Türk ozanlık geleneğinde tekke kurumunun etkileri | | | 5 | Ozan geleneğinin âşıklık geleneğine dönüşümü | | | 6 | Ozandan Aşığa Dönüşüm | | | 7 | Aşıklık geleneğinde kahvehane geleneğine bağlı dönüşümler | | | 8 | Âşık tarzı kültür geleneğinin sözlü kültür ortamında yapısal şekilleniş özellikleri ve sosyo-kültürel işlevleri | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Aşık tarzı kültür geleneğinde ,temsilci/icracı ve icra töresi; tür ş/ekil ve müzik; muhteva ve işleyiş | | | 11 | Aşık tarzı kültür geleneğinde ,temsilci/icracı ve icra töresi; tür ş/ekil ve müzik; muhteva ve işleyiş | | | 12 | Âşık tarzı kültür geleneğinin divan tarzı kültür gelenekleriyle müşterek ve farklılıkları, | | | 13 | 16. Yüzyıl Aşık tarzı şiir geleneğinden örnekler | | | 14 | 17. Yüzyıl Aşık tarzı şiir geleneğinden örnekler | | | 15 | 18. ve 19. Yüzyıl Aşık tarzı şiir geleneğinden örnekler | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çobanoğlu, Özkul, 2000, Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Ankara.
Köprülü, M. Fuat, 1962, Edebiyat Araştırmaları I, Ankara.
Köprülü, M. Fuat, 1965, Türk Saz Şairleri I-II-III-IV-V, Ankara.
Günay, Umay, 1998, Türkiye?de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|