Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0308.7 | Program Geliştirme | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim programlarının yapısının ve temel bileşenlerinin kavranması, program geliştirme aşamalarının öğrenilmesi. Program geliştirmenin ve öğretim programlarının sosyal, felsefi, tarihî, psikolojik, ekonomik temellerini kavrayarak oluşturulacak programlara her açıdan hakim olunabilmesi. Güncel öğretim programlarının bileşenlerinin incelenerek hazırlanma yaklaşımlarının ve temel özelliklerinin kavranması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | . 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir | 2 | Eğitim programının temellerini bilir | 3 | Program geliştirme süreç basamaklarını bilir | 4 | Program okuryazarı olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim programı, öğretim programı, program geliştirme kavramları. Eğitim programlarının temel bileşenleri (hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri, ölçme-değerlendirme) ve bu bileşenler arasındaki ilişkiler. Eğitim programlarının temelleri. Güncel öğretim programlarının bileşenleri ve temel nitelikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri | | | 3 | Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve
ekonomik temelleri | | | 4 | Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program
geliştirmenin aşamaları | | | 5 | Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve
öğeler arasındaki ilişkiler | | | 6 | Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
| | | 7 | Ara sınav | | | 8 | İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
| | | 9 | Program geliştirme süreci ve modelleri | | | 10 | Eğitim programı tasarım yaklaşımları | | | 11 | Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde
öğretmelerin görev ve sorumlulukları | | | 12 | Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve
yönelimler. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eğitimde Program Geliştirme, Thomas W. Hewitt, Nobel Akademik Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|