BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0308.7Program GeliştirmeSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim programlarının yapısının ve temel bileşenlerinin kavranması, program geliştirme aşamalarının öğrenilmesi. Program geliştirmenin ve öğretim programlarının sosyal, felsefi, tarihî, psikolojik, ekonomik temellerini kavrayarak oluşturulacak programlara her açıdan hakim olunabilmesi. Güncel öğretim programlarının bileşenlerinin incelenerek hazırlanma yaklaşımlarının ve temel özelliklerinin kavranması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1. 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir
2Eğitim programının temellerini bilir
3Program geliştirme süreç basamaklarını bilir
4Program okuryazarı olur
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim programı, öğretim programı, program geliştirme kavramları. Eğitim programlarının temel bileşenleri (hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri, ölçme-değerlendirme) ve bu bileşenler arasındaki ilişkiler. Eğitim programlarının temelleri. Güncel öğretim programlarının bileşenleri ve temel nitelikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
2Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri
3Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri
4Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları
5Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler
6Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
7Ara sınav
8İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
9Program geliştirme süreci ve modelleri
10Eğitim programı tasarım yaklaşımları
11Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları
12Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme, Thomas W. Hewitt, Nobel Akademik Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Tartışma155
Takım/Grup Çalışması6212
Beyin Fırtınası11010
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek