|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0308.5 | Değerler Eğitimi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Değer, ahlâk, etik, kişilik, huy, mizaç, karakter gibi temel kavramları bilmek ve aralarındaki farkları kavrayabilmek. Değerler eğitiminin dünyada ve ülkemizdeki süreci hakkında bilgi sahibi olabilmek. Değer tasniflerine yönelik ulusal ve uluslararası alanda ön plana çıkan tasniflere hâkim olmak. Türkçe öğretiminde değerler eğitiminin yerini ve önemini kavramak. Türkçe Öğretim Programı’ndaki kök değerleri bilmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Değer kavramını ve içeriğini öğrenir. | 2 | Değerler eğitimiyle ilgili kavramları tanımlar. | 3 | Değerlerin eğitim ile ilişkisini açıklar. | 4 | Toplumsal ve evrensel değerlere örnekler verir. | 5 | Evrensel bir ahlak ilkelerini ortaya koyarken temel kriterlerin ne olması gerektiğini açıklar. | 6 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemini kavrar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Değer, ahlâk, etik, kişilik, huy, mizaç, karakter gibi temel kavramları. Ahlâk gelişimi ve değer odaklı Türkçe eğitimi, Türkçe Öğretim Programı’nda değerler. Dört temel dil becerisi kapsamında değerler. Edebî metinlerden ve film, çizgi film vb. görsel metinlerden değerler eğitimine ve Türkçe eğitimine uygun olan türlerin seçkin örnekleri. Kök değerler ve değer tasnifleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ahlak ve Değer’in tanımı | | | 2 | Ahlak ve Değerler ve değerler eğitimiyle ilgili kavramlar | | | 3 | Ahlak ve Değerler eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler | | | 4 | Felsefe Tarihinde Değer Problemi | | | 5 | Değer ve eylem | | | 6 | Normlar | | | 7 | Ahlak ve Değerler-eğitim ilişkisi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okul kültürü ve değer eğitimi | | | 10 | Değer ve Hürriyet | | | 11 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | | | 12 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | | | 13 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | | | 14 | Toplumsal ve evrensel değerlerden olan; sorumluluk duygusu, sevgi, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, arkadaşlık, problem çözme, karar alma, kendini tanıma ve ifade edebilme gibi değerlerin fertlere kazandırılmasında eğitimin rolü ve önemi. | | | 15 | Türk halkının dini ve ahlaki değerleri (ampirik çalışmalara göre) | | | 16 | Fınal Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aydın, M. Z. (2009). Ailede Ahlak Eğitimi. İstanbul: Timaş Yayınları
Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınları.
Yapıcı, A., Kutlu, M.O. & Bilican, I. F. (2012). Öğretmen Adaylarının Değer Yönelimleri, ESOSDER: Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 11 (42), 129-151.
Yapıcı, A: (2009). Küreselleşme ve Değerler Krizi, DEM 3 (7), 14-18
Hökelekli, H. (2011). Değerler Psikolojisi ve Eğitimi. İstanbul: Timaş yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 5 | 6 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|