BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR408.2BŞiir TahliliSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Şiir, şiir ontolojisi ve şair hakkında bilgi sahibi olmak; şiir tarihi ve akımlarından haberdar olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler; çeşitli metin çözümleme yöntemlerini uygular.
2Elde edilen bilgiler ışığında şiir metinleri okuma ve değerlendirebilme.
3Öğrenciler; Türk edebiyatının seçkin poetikalarını açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Şiir, şair, şiir tarihi, şiir akımları, şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları, şiir ontolojisi ve epistemolojisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Şiir nedir, şair kimdir?
2 Şiirin fenomenolojik yapısı.
3Şiirin kaynakları ve ontolojisi.
4Şiir ve epistemolojisi.
5Şiir ve felsefe.
6Şiir ve varoluşçuluk.
7Şiirin coğrafyası.
8Ara sınav.
9 Şiir ve matematik ilişkileri.
10 Şiirin bilimsel referansları
11 Klasik şiir epistemolojisi.
12Modern şiirin arkaizmi.
13Modern şiir ve sokak şiiri.
14Şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları.
15Şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tunalı, İsmail. 2011. Sanat Ontolojisi. ss.188. İnkılâp Yayınları. İstanbul.Kantarcıoğlu, Sevim. 2009. Edebiyat Akımları Platondan Derrida’ya. ss. 310. Paradigma Yayınları. İstanbul. Yalçın, Mehmet. 2010. Şiirin Ortak Paydası I- Şiirbilime Giriş, ss. 312. İkaros Yayınları. İstanbulOkay, O. 2001. Poetika Dersleri, ss. 203, Dergâh Yayınları, İstanbul.Aristotales, 2009. Poetika, Çev. İsmail Tunalı, ss. 104, Remzi Kitabevi, İstanbul.Jarrty, M. 2010. Poetika, Çev. İsmail Yerguz, ss. 134, Dost Kitabevi, İstanbul.Flaccus, Q. H. 2012. ARS POETİKA, ÇEV. SS. 73, ERENDİZ ÖZBAYOĞLU, ARKEOLOJİ VE SANAT YAYINLARI, İSTANBUL.CAN, A. 2012. CUMHURİYET DEVRİ Şiir Poetikası, ss. 476, Kurgan Edebiyat Yayınları, İstanbul. 
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım177
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
Okuma31030
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek