|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR408.2B | Şiir Tahlili | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Şiir, şiir ontolojisi ve şair hakkında bilgi sahibi olmak; şiir tarihi ve akımlarından haberdar olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler; çeşitli metin çözümleme yöntemlerini uygular. | 2 | Elde edilen bilgiler ışığında şiir metinleri okuma ve değerlendirebilme. | 3 | Öğrenciler; Türk edebiyatının seçkin poetikalarını açıklar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Şiir, şair, şiir tarihi, şiir akımları, şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları, şiir ontolojisi ve epistemolojisi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Şiir nedir, şair kimdir? | | | 2 | Şiirin fenomenolojik yapısı. | | | 3 | Şiirin kaynakları ve ontolojisi. | | | 4 | Şiir ve epistemolojisi. | | | 5 | Şiir ve felsefe. | | | 6 | Şiir ve varoluşçuluk. | | | 7 | Şiirin coğrafyası. | | | 8 | Ara sınav. | | | 9 | Şiir ve matematik ilişkileri. | | | 10 | Şiirin bilimsel referansları | | | 11 | Klasik şiir epistemolojisi. | | | 12 | Modern şiirin arkaizmi. | | | 13 | Modern şiir ve sokak şiiri. | | | 14 | Şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları. | | | 15 | Şiir okuma biçimleri ve tahlil metotları. | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tunalı, İsmail. 2011. Sanat Ontolojisi. ss.188. İnkılâp Yayınları. İstanbul.Kantarcıoğlu, Sevim. 2009. Edebiyat Akımları Platondan Derrida’ya. ss. 310. Paradigma Yayınları. İstanbul. Yalçın, Mehmet. 2010. Şiirin Ortak Paydası I- Şiirbilime Giriş, ss. 312. İkaros Yayınları. İstanbulOkay, O. 2001. Poetika Dersleri, ss. 203, Dergâh Yayınları, İstanbul.Aristotales, 2009. Poetika, Çev. İsmail Tunalı, ss. 104, Remzi Kitabevi, İstanbul.Jarrty, M. 2010. Poetika, Çev. İsmail Yerguz, ss. 134, Dost Kitabevi, İstanbul.Flaccus, Q. H. 2012. ARS POETİKA, ÇEV. SS. 73, ERENDİZ ÖZBAYOĞLU, ARKEOLOJİ VE SANAT YAYINLARI, İSTANBUL.CAN, A. 2012. CUMHURİYET DEVRİ Şiir Poetikası, ss. 476, Kurgan Edebiyat Yayınları, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 7 | 7 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 | Okuma | 3 | 10 | 30 | Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|