BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR313.1BÇocuk EdebiyatıSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına çocuğun bedensel, zihinsel ve dil gelişimi özelliklerini kavratmak; çocuğun gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarını tanımak, incelemek ve değerlendirebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Çocuğun yaş gruplarına göre taşıdığı zihinsel, bedensel ve duyuşsal özelliklerini kavrar.
2Dünya ve Türk çocuk edebiyatının gelişimini kavrar.
3Çocuk edebiyatı ürünlerinin yaş gruplarına göre taşıması gereken özellikleri kavrar.
4Çocuk edebiyatının geleneksel(masal, fabllar, efsaneler, destanlar, şiirler-ninniler, tekerlemeler; bilmeceler) ve modern(fantastik öyküler, bilim kurgu) türlerini bilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çocukların yaş gruplarına göre zihinsel, bedensel, duyuşsal ve dil gelişim özellikleri. Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi. Çocuklar için oluşturulmuş eserlerin çocukların gelişimi açısından önemi. Çocuk edebiyatı eserlerinin taşıması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Milli ve evrensel . Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuğun yaş gruplarına göre zihinsel, bedensel ve duyuşsal açıdan taşıdığı özellikler
2Çocuk edebiyatının okuma alışkanlığı ve kültürü açısından önemi
3Çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken nitelikler (tasarım, içerik ve eğitsel).
4Bilgilendirici-öğretici çocuk edebiyatı türleri.
5Yazınsal çocuk edebiyatı türleri (şiir, öykü, roman vb.).
6Türkiye' de süreli çocuk yayınları.
7Çocuk klasikleri.
8Ara sınav
9Çocuklara seslenen diğer yazınsal türler (destan, masal, efsane) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine katkıları
10Çocuklara seslenen diğer yazınsal türler (destan, masal, efsane) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine katkıları.
11Çocuk edebiyatı ürünlerinin yaş gruplarına göre seviyelendirilmesi.
12Görsel medya ve çocuk (çocuklar için çizgi film/çizgi sinema/animasyon)
13Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler.
14 Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler.
15Genel tekrar.
16Genel Sınav.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
SEVER, S., (2003), Çocuk ve Edebiyat, Ankara: Kök Yayıncılık. YALÇIN, A.; AYTAŞ, G., (2002), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları. ŞİMŞEK, T., (2005), Çocuk Edebiyatı, Konya: Suna Yayınları. AKINCI, S. Z., (2003), Eğitbilimsel Açıdan Çocuk ve Gençlik Romanlarının Yeri ve Önemi?, III. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu Bildirileri, s.611-625. ŞİMŞEK, T., ?Çocuk Edebiyatı? Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2006, Cilt:4, s. 543-556. DİLİDÜZGÜN, S., (2006), Çağdaş Çocuk Yazını, İstanbul: Morpa Yayınları. OĞUZKAN, F., (1983), Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle ÇOCUK EDEBİYATI, Ankara: Emel Mat. SINAR, A., (2007), Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Morpa Yayınları. ŞİRİN, M. R., (2007), Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış, Ankara: Kök Yayıncılık. ŞİRİN, M R., (2007), Masal Atlası, Ankara: Kök Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt10220
Bireysel Çalışma15230
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1111111114111
ÖÇ2111111132211
ÖÇ3411131111111
ÖÇ4111111111121
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek