|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR313.1B | Çocuk Edebiyatı | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına çocuğun bedensel, zihinsel ve dil gelişimi özelliklerini kavratmak; çocuğun gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarını tanımak, incelemek ve değerlendirebilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çocuğun yaş gruplarına göre taşıdığı zihinsel, bedensel ve duyuşsal özelliklerini kavrar. | 2 | Dünya ve Türk çocuk edebiyatının gelişimini kavrar. | 3 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin yaş gruplarına göre taşıması gereken özellikleri kavrar. | 4 | Çocuk edebiyatının geleneksel(masal, fabllar, efsaneler, destanlar, şiirler-ninniler, tekerlemeler; bilmeceler) ve modern(fantastik öyküler, bilim kurgu) türlerini bilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Çocukların yaş gruplarına göre zihinsel, bedensel, duyuşsal ve dil gelişim özellikleri. Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi. Çocuklar için oluşturulmuş eserlerin çocukların gelişimi açısından önemi. Çocuk edebiyatı eserlerinin taşıması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Milli ve evrensel . Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çocuğun yaş gruplarına göre zihinsel, bedensel ve duyuşsal açıdan taşıdığı özellikler | | | 2 | Çocuk edebiyatının okuma alışkanlığı ve kültürü açısından önemi | | | 3 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken nitelikler (tasarım, içerik ve eğitsel). | | | 4 | Bilgilendirici-öğretici çocuk edebiyatı türleri. | | | 5 | Yazınsal çocuk edebiyatı türleri (şiir, öykü, roman vb.). | | | 6 | Türkiye' de süreli çocuk yayınları. | | | 7 | Çocuk klasikleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Çocuklara seslenen diğer yazınsal türler (destan, masal, efsane) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine katkıları | | | 10 | Çocuklara seslenen diğer yazınsal türler (destan, masal, efsane) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine katkıları. | | | 11 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin yaş gruplarına göre seviyelendirilmesi. | | | 12 | Görsel medya ve çocuk (çocuklar için çizgi film/çizgi sinema/animasyon) | | | 13 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler. | | | 14 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler. | | | 15 | Genel tekrar. | | | 16 | Genel Sınav. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | SEVER, S., (2003), Çocuk ve Edebiyat, Ankara: Kök Yayıncılık.
YALÇIN, A.; AYTAŞ, G., (2002), Çocuk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları.
ŞİMŞEK, T., (2005), Çocuk Edebiyatı, Konya: Suna Yayınları.
AKINCI, S. Z., (2003), Eğitbilimsel Açıdan Çocuk ve Gençlik Romanlarının Yeri ve Önemi?, III. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu Bildirileri, s.611-625.
ŞİMŞEK, T., ?Çocuk Edebiyatı? Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2006, Cilt:4, s. 543-556.
DİLİDÜZGÜN, S., (2006), Çağdaş Çocuk Yazını, İstanbul: Morpa Yayınları.
OĞUZKAN, F., (1983), Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle ÇOCUK EDEBİYATI, Ankara: Emel Mat.
SINAR, A., (2007), Çocuk Edebiyatı, İstanbul: Morpa Yayınları.
ŞİRİN, M. R., (2007), Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış, Ankara: Kök Yayıncılık.
ŞİRİN, M R., (2007), Masal Atlası, Ankara: Kök Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|