Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR216.1B | Etkili İletişim | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere sınıf içi ve kişiler arası iletişim becerilerini kazandırarak onların ileriki yaşamlarında bu becerileri kullanmalarını sağlamak.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler,iletişimin tanımını kendi cümleleriyle yapabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler,iletişim sürecini ögeleriyle tanımlayabileceklerdir. | 3 | Öğrenciler,iletişim süreci ile öğretme-öğrenme süreci arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyleyebileceklerdir. | 4 | Öğrenciler,sözlü ve sözsüz iletişimin önemini değerlendirebileceklerdir. | 5 | Öğrenciler,iletişimin örgütlerdeki önemini belirleyebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kişilerarası iletişimin tanımı, iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim kavramı | | | 2 | İletişim modeli | | | 3 | İletişim modeli | | | 4 | İletişimin unsurları ve özellikleri | | | 5 | Etkili dinleme ve geri bildirim | | | 6 | Sözlü iletişim | | | 7 | Sözsüz iletişim | | | 8 | Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler | | | 9 | İletişimi kolaylaştıran etkenler | | | 10 | Duyguların iletişimde rolü ve kullanılması | | | 11 | İletişimde çatışma ve önlenmesi | | | 12 | Sınıf içi iletişim | | | 13 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | | | 14 | Resmî iletişim usulleri | | | 15 | İletişim uygulamaları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Etkili İletişim ( Kollektif ), Pegem Yayıncılık, ,İstanbul, 2008.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Performans | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|