Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR220.1B | Sosyoloji | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyoloji biliminin yapı ve yöntemlerini kavratmak; sosyal değişimi ve içinde bulunduğu toplumun yapısını tanıtmak ve öğrenciye sosyolojik bir perspektif kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler toplum ve birey ilişkilerini kendi varlığı ile beraber kavrar | 2 | Öğrenciler içinde yaşanılan toplumsal dünyayı akademik bir tarz ile anlar | 3 | Öğrenciler hızla değişen toplumsal ilişkilerin içinde bireyin rolünü değerlendirir | 4 | Öğrenciler akademik bir ödev hazırlamayı öğrenir | 5 | Öğrenciler sosyolojideki temel terminoljiye vakıf olur | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toplumbiliminin amacı, yöntemleri, toplum ile ilgili temel kavramlar ve toplumların tarih içindeki gelişimleri ve değişimleri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyolojinin anlamı ve önemi | | | 2 | Sosyolojinin yöntemleri, toplumsal araştırmada yöntem | | | 3 | Toplumsal fenomen, toplumsal davranışlar ve sosyolojik perspektif | | | 4 | Sosyolojinin öncüleri: Comte, Durkheim, Weber ve Marx | | | 5 | Toplum ve toplum biçimleri | | | 6 | Toplumsal değişme | | | 7 | Toplumsal tabakalaşma ve toplumsal hareketlilik | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kültür ve toplum | | | 10 | Aile ve toplum | | | 11 | Din ve Toplum | | | 12 | Siyaset ve toplum | | | 13 | Küreselleşme ve yeni toplum biçimleri | | | 14 | Türk toplumsal yapısının temel özellikleri | | | 15 | Dönem sonu değerlendirmesi ve tartışma | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sosyolojinin Ana Başlıkları, Baykan Sezer, Kızıl Elma Yayınları, İstanbul
Max Weber, Sosyoloji Yazıları, İletişim yayınları, İstanbul
Anthony Giddens, Sosyoloji, Ayraç yayınları, Ankara
Emmenual Castell, Ağ Toplumu, Bilgi Ün. Yayınları, I-II, İstanbul
E. Durkheim, İntihar, TTK Y, Ankra
Zigmund Bauman, Sosyolojik Düşünmek, Metis Yayınları, istanbul
Nilifer Göle, Melez Desenler, Metis Yayınları, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|